باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
859 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (100 امتیاز)
شرکت ما قرار دادی با پارک فناوری بسته که این قرار داد عطف به قرار دادی هست بین پارک و یک ارگان دولتی (در واقع پارک واسطه ای برای برقراری این قرار داد می باشد). حال سوال من این هست که مالیات بر ارزش افزوده در هر دو قرار داد باید پرداخت شود؟ (البته ارگان دولتی تعهد داده به پارک که مالیات بر ارزش افزوده را بدهد)

سوال دیگری هم دارم؛ با توجه به اینه شرکت ما در پارک فناوری مستقر هست آیا قرار داد ما بین پارک (که دولتی محصوب میشه) آیا معاف از پرداخت مالیات بر ارزش هست قرار داد ما؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (14,300 امتیاز)
وقت بخیر، بر خلاف معافیت مالیات های مستقیم، معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای شرکت های دانش بنیان هنوز ابهام دارد. دلیل آن هم وجود طرف دوم و بحث مشمولیت آن در قانون ارزش افزوده است.

اگر قراردادی که در اثر قراردادی دیگر منعقد شده مستقل یا با ماهیت پیمانکار دست دوم باشد و کالا/خدماتی غیر معاف ارائه شود، مشمول مالیات ارزش افزوده است.

در مورد قرارداد شما با پارک باز ابهام وجود دارد. با فرض اینکه شما معافیت مالیات ارزش افزوده هم داشته باشید، ممکن است پارک ( ارگان مربوطه) مشمول باشد. دقت بفرمایید پرداخت ارزش افزوده از سمت شما به معافیت شما ارتباطی نداشته و باید مشمولیت طرف مقابل را در نظر بگیرید.

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
توسط (2,650 امتیاز)
ضمن تایید توضیحات فوق ، لازم به ذکر است که ماهیت پارک علم و فناوری لزوما به مفهوم شرکتهای دانش بنیان نیست ، و باید بین این دو تفکیک قایل شد.
سوال شده شهریور 29, 2018 در حسابداری و مالیات توسط (100 امتیاز) آیا قانونی برای معافیت مالیات بر ارزش افزوده قرارداد با شرکت های دانش بنیان وجود دارد ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...