باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
994 بازدید
در ثبتی و اداری توسط (120 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
با سلام. در یک شرکت سهامی خاص 50 درصد از سهام متعلق به بنده می باشد و سمت بنده نیز در این شرکت مدیر عامل و عضو هیئت مدیره است. قصد واگذاری سهام خود را به دیگر اعضای فعلی هیئت مدیره داشتم (که البته با توجه به اینکه دو نفر  به غیر بنده عضو هیئت مدیره هستند قاعدتا نفر سومی نیز به ترکیب باید اضافه شود.) با دیگر سهامداران نیز بر سر بدهی ها و درآمد های شرکت به توافق رسیده ایم و یک ارزش گذاری توافقی را انجام داده ایم. سوال بنده این است که:1. جهت واگذاری سهام به صورتی که در آینده هیچ مشکلی برای بنده به وجود نیاید و بدهی ها و تعهدات شرکت متوجه بنده نباشد چه اقداماتی باید صورت پذیرد؟
2. سرنوشت چک هایی که به عنوان تضمین و یا پرداخت الان دست افراد است چه می شود؟

 3. آنطور که از دیگران پرس و جو کرده ام ابتدا باید یک تعهد نامه محضری گرفته شود که در آن سهامداران این را قید کنند که کلیه بدهی و تعهدات شرکت را می پذیرند (البته برخی هزینه های نامشخص را مستثنی کرده ایم)؛ متن این تعهد نامه چه باشد باشد و چه کسانی باید آن را امضا کنند؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
ویرایش شده توسط
بله صحیح آن است غیراز اقدامات معمول و تشکیل جلسه وانتقال رسمی سهام و ثبت در روزنامه رسمی در محضر هم تعهدهای محکم بگیرید که معمولا دفاتر اسنادرسمی تخصص دارند پیشنهاد میکنم با مشاورین حقوقی و متخصص این کار انجام شود درضمن دقت کنید بدهیهای ایجادشده در زمان مدیریت کنونی به عهده همان مدیریت است

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (5,740 امتیاز)
از نظر مسئولیت مالیاتی دقت کنید که تا زمانی که خروج شما از شرکت طی اگهی روزنامه رسمی در اداره ثبت شرکتها ثبت نشود شما مسئول بدهی مالیاتی شرکت خواهید بود.

طبق روال جاری سازمان امور مالیاتی و اداره وصول و اجرا مدیران فعلی در خصوص تمام بدهی فعلی و مدیریان گذشته درخصوص بدهی دوران مدیریت خود مسئول هستند.

بهترین راهکار عملی در زمان خروج یا انتقال سهام ابتدا کسب اطلاع از بدهی ها و تعهدات شرکت تا زمان خروج و توافق با مدیران باقیمانده درمورد نحوه تسویه این بدهی هاست.

البته باز هم تاکید میکنم سازمان مالیاتی فارغ از توافق و اسناد شما به شرح فوق شما رو مسئول میدونه.

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 941 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 187 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 227 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...