باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,674 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط

سلام علیکم


من و یکی از دوستانم چند سالی است که شرکتی به ثبت رسانده ایم ولی با آن تا پایان سال 94 هیچ فعالیت اقتصادی نکردیم و شرکت چند ماهی در سال 95 به ارایه خدمات کارگزاری پرداخت و پس از آن تعطیل شد. لازم به ذکر است که در مدت فعالیت شرکت، با هیچ دستگاه و اداره دولتی و غیر دولتی قراردادی منعقد نگردیده است و صرفا خدماتی به اشخاص حقیقی داده شده و حق الزحمه آن دریافت شده است. توضیح آنکه به شماره حساب بانکی که در زمان ثبت شرکت اعلام کردیم هیچ واریزی انجام نشده و حساب رسمی شرکت هیچ تراکنشی از بدو افتتاح تاکنون نداشته است و وجوه دریافتی از محل ارایه خدمات در سال 95 به حسابی غیر از حساب شرکت (به حساب شخصی دو نفره به نام من و شریکم) واریز شده است . به میزان فعالیتی که در سال 95 انجام دادیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد و ارزش افزوده رد کردیم حال سوال اینجاست که :
ادمین : برای دریافت سریع تر و دقیق تر پاسخ سوالات خود را در صفحات مجزا بپرسید 
سوال اول : با توجه به اینکه این شماره حساب شخصی دو نفره به دارایی اعلام نشده و آن شماره حساب ثبتی شرکت که به دارایی اعلام گردیده هیچ فعالیتی را نشان نمی دهد و از طرفی در اظهارنامه 95 (حدود 15 میلیون تومان) درآمد اعلام گردیده.
 آیا اداره مالیات با توجه به تناقض بین گردش حساب شرکت و درآمد اعلام شده به بررسی حسابهای به نام بنده و شریکم خواهد پرداخت ؟

سوال دوم : در صورتی که دارایی گزارش گردش حساب های شخصی بنده و همکارم را بگیرد با توجه به اینکه بنده و شریکم با حساب شخصی تک و دو نفره به فعالیت های اقتصادی دیگری با سایر اشخاص حقیقی ولی خارج از حوزه کاری شرکت پرداخته ایم و این گردش با رقم اعلام شده به مالیات متفاوت است چه خواهد شد ؟

توضیح اینکه کل درآمد حاصل از فعالیت شرکت در سال 95 که به حساب دو نفره واریز گردیده حدود 15 میلیون تومان و کل گردش مالی حساب دو نفره در سال 95 حدود 30 میلیون تومان بوده است. گردش حسابهای شخصی تک نفره هم حدود 10 میلیون تومان در سال بوده است .

متشکرم

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
جای نگرانی نیست صادقانه وقتی اظهارنامه تکمیل کرده اید کافی است بانک موردنظرتان اعلام وهنگام بررسی صورتحساب هردو تحویل شود الزاما نباید باحساب شرکت کارکنید

سوالهای دیگرتان هم جوابش این است که کافی است حرفهای شمادرست باشد وقابل اثبات نگران نباشید

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 583 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 344 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 8,182 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,399 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...