باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,079 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (19,580 امتیاز)

از رانندگان اسنپ چه مالیاتی بابت فعالیت در اسنپ گرفته می شود

 شرکت اسنپ در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد که اخبار منتشره در برخی از رسانه‌ها مبنی بر دریافت مالیات از رانندگانِ این شرکت هنگام نقل و انتقال خودرو، خارج از قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران بوده و خلاف واقع می‌باشد.

 جوابیه اسنپ به منظور پاسخگویی به شبهات بوجود آمده و تنویر افکار عمومی به شرح زیر است:

 پیرو اخبار منتشره در برخی از رسانه‌ها مبنی بر دریافت مالیات از رانندگانِ این شرکت هنگام نقل و انتقال خودرو، شایان ذکر است که کلیه مطالب یاد شده خارج از قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران بوده و خلاف واقع می‌باشد.

 بر اساس قوانین مربوطه، رانندگان اسنپ همانند سایر آحاد جامعه در زمان نقل و انتقال خودرو در دفتر خانه‌های رسمی تنها هزینه‌ی نقل و انتقال سند خودرو را می‌پردازند. مبنای محاسبه‌ این هزینه، مدل و قیمت خودرو می‌باشد که در مواد ۴۲ و ۴۳  قانون مالیات بر ارزش افزوده تصریح شده است.

 لازم به ذکر است که درآمد مالک خودرو مبنای محاسبه‌ی هزینه فوق نبوده و طبعا هزینه‌ی مستقلی تحت عنوان « کارکرد رانندگان در اسنپ» وجود ندارد.

 همچنین در مراکز تعویض پلاک، تنها هزینه‌ صدور پلاک جدید دریافت می‌گردد. بدیهی است که خلافی خودرو و عوارض شهرداری، برای دارندگان تمامی خودروها محاسبه می‌شود.

 در پایان، شایان توجه آن‌که اسنپ به عنوان شرکتی دانش‌بنیان، از بدو تاسیس خود تا کنون، همواره به مقررات جاری کشور و قوانین جاری در نظام مالیاتی پایبند بوده و در مواعد مقرر تمامی مالیات‌های خود را پرداخت نموده است.

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
درجواب سوالاتی نظیر این سوال جواب داده ام ::

ممکن است شایعه درشهر باشد که ازاین رانندگان مالیات عملکرد دریافت میشودو تاکنون مالیاتی اخذنشده باشد که این امکان دارد چون اصولا سود خالص بیش از 2میلیون تومان درماه مشمول مالیات میشود که اکثرا این قشرجامعه چنین درآمدی ندارند ولی باید بدانید حتی اگر شرکتهایی نظیر اسنپ وتپسی دانش بنیان ومعاف ازمالیات باشند هیچ ربطی به فعالیت رانندگان ندارد پس بازهم پیشنهادم این است به جای اینکه از مالیات وپرداخت آن فرارکنیم وبا هزار ترفند بخواهیم ازپرداخت آن شانه خالی کنیم بهتراست با افزایش دانسته های خود وبالابردن آگاهی خود ودوستان ونزدیکان به ارتقا فرهنگ مالیاتی کمک کنیم ..برای این کار کافی است قانون مالیاتهای مستقیم که درقالب اپلیکیشن هم بانام ساهوما نیز دردسترس عموم قرارگرفته است مثلا در گوشی یا رایانه خود دانلودکنید واز معافیتهای قانونی وچگونگی محاسبه مالیات آگاه شوید وازمشاورین آگاه ومتخصص بهره ببرید

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 616 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3,981 بازدید
سوال شده شهریور 19, 2017 در حسابداری و مالیات توسط بدون نام
0 امتیاز
2 پاسخ 1,774 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,293 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 779 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 950 بازدید
سوال شده آبان 8, 2020 در حسابداری و مالیات توسط kamrani96 (19,580 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ 2,314 بازدید
سوال شده اردیبهشت 11, 2017 در حسابداری و مالیات توسط بدون نام
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...