باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
723 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط
در اظهارنامه مالیات کدام هزینه ها برای ممیز مالیاتی مورد قبول می باشد
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (5,300 امتیاز)

سلام  برای اینکه اظهارنامه شما موردقبول ممیز باشد، هزینه‌ های قابل‌قبول را به اداره مالیات اعلام کنید:

هزینه حقوق کارمندان و بازاریابان

مهم‌ترین هزینه حقوق کارمندان و بازاریابان هست ولی نگران نباشید، طبق ماده 85 قانون هر شخص ایرانی که تا سقف 2 میلیون تومان درآمد دارد (سالانه 24 میلیون) از پرداخت مالیات معاف است، فقط کافی است شما اظهارنامه حقوق آن‌ها که البته مالیاتش صفر می‌شود را به اداره دارایی اعلام کنید.

  • اگر حقوق کارمند یا بازاریاب شما  از این مبلغ تا 5 برابر بیشتر  (سقف10 میلیون) شد، باز هم 2 میلیون تومان معاف هست و مازاد از آن مشمول 10% مالیات می‌شود.
  • اگر درآمد بازاریاب شما بیشتر از 10میلیون در ماه شد 2م تومان آن معاف و 8میلیون آن شامل 10% مالیات و مازاد آن شامل 20% مالیات می‌شود.

هزینه هایی را می‌توانید به‌عنوان هزینه حقوق اعلام کنید که از مالیات معاف هستند (علاوه بر رقم 2میلیون تومان حقوق) یعنی این هزینه‌ها برای دارایی قابل‌قبول است و هیچ مالیاتی هم به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد (ماده91) :

با این ماده می‌توانید هرماه 3 روز (سالی26 روز) مرخصی کارمند را از او بخرید و پولش را بپردازید این وجه جزو درآمد مشمول مالیات نیست.
همچنین می‌توانید یک ماه حقوق را به‌عنوان عیدی به کارمند بدهید این هم از مالیات معاف هست یعنی هر نفر علاوه بر سالی 24میلیون درآمد یک ماه عیدی (قانون یک دوازدهم) و 2ماه مزایای غیرنقدی مانند بن خرید لباس، موادغذایی و غیره (قانون دودوازدهم) می‌تواند داشته باشد (حداکثر 30میلیون درآمد درسال) و از مالیات هم معاف باشد.

طبق استعلام از دارایی ماده 97 قدیم قانون مالیات‌ های مستقیم که مربوط به مالیات علی رأس می‌شود تا 3 سال دیگر یعنی زمانی که اشکالات قانون جدید برطرف شود هنوز به قوت خود باقی است ( مالیات شما علی رأس می‌شود)، اما شما بند های معافیت مالیاتی را که در پست‌ های قبل و بعد می‌آوریم یاد بگیرید چون بعدازاین مدت باید همه این کارها را انجام دهید درغیراینصورت کل درآمد شما بعنوان خالص درآمد محاسبه شده و مالیات سنگینی باید بپردازید.

شما می‌توانید مبلغی از درآمدتان را برای هرسال به‌عنوان هزینه ذخیره گیری سنوات کارمندتان (هرسال این مبلغ به مبلغ سال قبل اضافه می‌شود) اعلام کنید این مبلغ هم جزو درآمد مشمول مالیات نیست و جزو هزینه‌ های شماست

طبق ماده91 این هزینه‌ها از شما قابل‌قبول است:

  • هزینه سفر و فوق‌العاده مسافرت مربوط به شغل.
  • وجوهی که از بیمه بابت جبران خسارت بدنی و معالجه و امثال آن دریافت میکنید
  • وجوهی که شما بابت هزینه معالجه کارکنان خود یا افراد تحت تکفل آن‌ها مستقیماً یا به‌وسیله حقوق‌بگیر به پزشک یا بیمارستان به استناد اسناد و مدارک مثبتِ پرداخت می‌کنید (وجوه پرداختی بابت هزینه معالجه خودتان و افراد تحت تکفلتان در ماده 137 آمده است)

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 444 بازدید
سوال شده بهمن 22, 2017 در حسابداری و مالیات توسط روشنی (17,070 امتیاز)
+2 امتیاز
2 پاسخ 425 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 709 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,413 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...