باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
1,222 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط
روش محاسبه مالیات به صورت سالانه چجوریه که بتونیم بیشترین استفاده رو از معافیت مالیات کنیم؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط

سلام کل حقوق سالانه رو بجز معافیت ها با عیدی جمع نموده و از مبلغ مصوب ماده ۱۶۹  قانون مالیات مستقیم سالانه کسر نمایید و در پایان مابه التفاوت ضربدر ده درصد کنید

ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم مکرر (اصلاحی ۳۱/۴/۱۳۹۴)

به منظور شفافیت فعالیت‌های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی، پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مؤدیان مالیاتی شامل مواردی نظیر اطلاعات مالی، پولی و اعتباری، معاملاتی، سرمایه‌ای و ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد می‌شود.

وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، شهرداری‌ها، مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سایر اشخاص حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی که اطلاعات مورد نیاز پایگاه فوق را در اختیار دارند و یا به نحوی موجبات تحصیل درآمد و دارایی برای اشخاص را فراهم می‌آورند، موظفند اطلاعات به شرح بسته‌های ذیل را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند.

  1. الف- اطلاعات هویتی:
    • اطلاعات هویتی و مکانی اشخاص حقیقی و حقوقی
    • مجوزهای فعالیت اقتصادی و همچنین مجوزهای مربوط به انجام معاملات تجاری و عقد قراردادها
  2.  ب- اطلاعات معاملاتی اشخاص:
    1. معاملات (خرید و فروش دارایی‌ها، کالاها و خدمات)
    2. تجارت خارجی (واردات و صادرات کالاها و خدمات)
    3. قراردادهای مربوط به انجام معاملات و فعالیت‌های تجاری
    4. قراردادهای مربوط به انجام عملیات پیمانکاری و هرگونه خدمات
    5. اطلاعات مربوط به خرید و فروش ارز و سکه طلا
    6. اطلاعات انواع بیمه‌نامه‌های صادره و خسارت‌های پرداختی
    7. بارنامه و صورت وضعیت حمل و نقل بار و مسافر
  3.  پ- اطلاعات مالی، پولی و اعتباری و سرمایه‌ای اشخاص:
    1. جمع گردش سالانه (دوره مالی) نقل و انتقال سهام و سایر اوراق بهادار
    2. جمع گردش و مانده سالانه (دوره مالی) انواع حساب‌های بانکی
    3. جمع گردش و مانده سالانه (دوره مالی) انواع سپرده‌ها و سود آنها
    4. تسهیلات بانکی اعم از ارزی و ریالی در قالب کلیه عقود و همچنین کلیه تعهدات اعم از گشایش اعتبار اسنادی و تنزیل اعتبار اسنادی، ضمانت‌ها و نظایر آن
  4. ت- اطلاعات دارایی‌ها، اموال و املاک و همچنین نقل و انتقال آنها
  5. ث- سایر اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی که با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب  هیأت وزیران به موارد مزبور اضافه خواهد شد.
  • تبصره ۱  ماده ۱۶۹ – کلیه اشخاص و مراجعی که به نحوی در جریان عملیات مربوط به مالکیت،  نگهداری، انتقالات، خدمات بیمه‌ای و معاملات دارایی‌های مذکور می‌باشند موظفند به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور مقرر می‌دارد اطلاعات مربوط را به آن سازمان ارائه دهند.متخلف از مفاد حکم این تبصره علاوه بر مسؤولیت تضامنی که با مؤدی در پرداخت مالیات خواهد داشت مشمول جریمه‌ای معادل یک دوم تا دو برابر مالیات پرداخت شده خواهد بود.
  • تبصره ۲ ماده ۱۶۹ – سازمان امور مالیاتی کشور موظف است امکان دسترسی برخط (آنلاین) بانک  مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیمه‌ مرکزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی را به فهرست بدهکاران مالیاتی فراهم آورد تا استفاده کنندگان مذکور بتوانند با حفظ طبقه‌بندی، اطلاعات دریافتی را در ارائه خدمات به اشخاص بدهکار مالیاتی لحاظ کنند.
  • تبصره ۳ ماده ۱۶۹ – اشخاص متخلف از حکم این ماده علاوه بر محکومیت به مجازات مقرر در این  قانون، مسؤول جبران زیان‌ها و خسارات وارده به دولت خواهند بود.
  • تبصره ۴ ماده ۱۶۹ – دستگاه‌های اجرایی که مطابق قانون نیاز به این اطلاعات دارند، مجازند با  تصویب هیأت وزیران و حفظ طبقه‌بندی مربوط، از اطلاعات موجود در پایگاه‌ اطلاعات موضوع این ماده در حد نیاز استفاده کنند.
  • تبصره ۵ ماده ۱۶۹ – ترتیبات اجرای احکام این ماده و نحوه دسترسی برخط، تعیین حد آستانه  (تعیین حداقل رقم اطلاعات)، دریافت و ارسال اطلاعات و مهلت آن با حفظ محرمانه بودن آن از اشخاص مذکور به موجب آیین‌نامه‌ای است که ظرف مدت شش ماه از تاریخ تصویب این قانون با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و مشارکت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود و به تصویب وزیران امور اقتصادی و دارایی و دادگستری می‌رسد.
  • تبصره ۶ ماده ۱۶۹ – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است بانک اطلاعات ثبتی شرکت‌ها را  طراحی و سامانه اطلاعاتی آن را به نحوی ایجاد کند که موجبات دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی کشور به سامانه مزبور فراهم آید.
  • تبصره ۷ ماده ۱۶۹ – وزارت راه و شهرسازی موظف است حداکثر شش ماه پس از تصویب این قانون  «سامانه ملی املاک و اسکان کشور» را ایجاد کند.این سامانه باید به گونه‌ای طراحی شود که در هر زمان امکان شناسایی برخط مالکان و ساکنان یا کاربران واحدهای مسکونی، تجاری، خدماتی و اداری و پیگیری نقل و انتقال املاک و مستغلات به صورت رسمی، عادی، وکالتی و غیره را در کلیه نقاط کشور فراهم سازد. وزارت راه و شهرسازی موظف است امکان دسترسی برخط به سامانه مذکور را برای سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد کند.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,184 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 329 بازدید
+3 امتیاز
2 پاسخ 718 بازدید
سوال شده بهمن 14, 2017 در حسابداری و مالیات توسط هادی منصوریhadimansuori95gmail.com
+1 امتیاز
2 پاسخ 2,367 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 634 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 600 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 411 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,594 بازدید
سوال شده اسفند 1, 2021 در حسابداری و مالیات توسط kamrani96 (19,580 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ 612 بازدید
سوال شده بهمن 13, 2017 در حسابداری و مالیات توسط روشنی (17,070 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ 4,354 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 585 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 3,224 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...