باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
494 بازدید
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (22,780 امتیاز)
ویرایش شده توسط

پرداخت دیون و بدهی هایی که شرکت مسئول آن است، در درجه ی اول برعهده ی خود شرکت قرار دارد. در واقع، مسئول پرداخت بدهی های فعلی و گذشته شرکت، در اولویت اول شرکت می باشد.

 این مسئله از این جهت بیان می شود که در قانون برای شرکت ها شخصیت حقوقی( به موجب قانون شرکت ها را به مثابه ی یک انسان درنظر گرفته و قابلیت دارا شدن اموال و داشتن مسئولیت را به آنان اعطا کرده اند) قائل شده و خود شرکت از طریق اموال و دارایی های خود مسئول پرداخت بدهی های خود می باشد.

در صورتی که دارایی شرکت کفاف بدهی را ندهد، هیئت مدیره به نسبت سهام خود مسئول هستند و می بایست بدهی شرکت توسط هیئت مدیره پرداخت شود نه مدیرعامل. مدیرعامل به عنوان وکیل هیئت مدیره نسبت به اجرای صورتجلسه های هیئت مدیره اقدام می کرده است.

در دو حالت زیر، مدیرعامل شریک در پرداخت بدهی شرکت می شود:

  1. قصور مدیرعامل: در این حالت هیئت مدیره باید با شکایت حقوقی در دادگاه، رای قاضی نسبت به قصور مدیرعامل در انجام کار و مسئولیت مدیرعامل در قبال بدهی را کسب کنند.
  2. مسئولیت تضامنی مدیرعامل: مورد بعدی مسئولیت مدیران براساس ماده 19 قانون صدور چک می باشد که چنانچه مدیران شرکت سهامی خاص برای پرداخت دیون شرکت چک صادر نمایند، همراه با شرکت متضامنا( هریک از افراد مسئول پرداخت تمام مبلغ بدهی می باشند) مسئول پرداخت چک خواهند بود.

مسئولیت مدیرعامل در قبال بدهی مالیاتی 


برابر قوانین مالیاتی و استاندارهای حسابداری و همچنین قانون تجارت، مسئولیت صورتهای مالی شرکت به عهده مدیران شرکت می باشد. و در زمان رسیدگی مالیاتی در مرور زمان اداره دارائی مدیران دوره مربوطه را مسئول میشناسد و به مدیران قدیم و جدید مراجعه میکند هر کدام که سهل الوصول تر باشد می گیرند.

پیشنهاد می کنیم در صورتی که مبلغ بدهی زیاد است، حتما از مشاوره وکیل بیدبرگ بهره مند شوید.


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,532 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 136 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 349 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...