باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,398 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (400 امتیاز)
ویرایش شده توسط
نحوه ابلاغ پستی برگ تشخیص مالیات و ابلاغ الکترونیکی برگ تشخیص به چه صورته واز چه طریقی میشه برگ تشخیص مالیاتی رو مشاهده و دریافت کرد ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,940 امتیاز)
ویرایش شده توسط

هنگامی که سازمان امور مالیاتی برگ تشخیص مالیات را صادر نماید، ان را به نشانی مودی ارسال می نماید. بدین طریق مودی از نتایج بررسی های سازمان امور مالیاتی مطلع می شود. پیش از این بر اساس ماده 203 قانون مالیات های مستقیم، ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی شخص انجام می گرفت. در این شیوه گاهی به دلیل نبود مودی در محل، مشکلاتی برای مودیان و سازمان بوجود می امد و بعلاوه مودی نیز در مواردی مجبور می شد به منظور پیگیری وضعیت ابلاغ اوراق مالیاتی به ادارات مالیاتی مراجعه نماید که این امر زمینه ترددهای غیرضروری به ادارات را بوجود می اورد .

بر اساس تبصره 2، سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برای ابلاغ ‌اوراق مالیاتی از خدمات پست سفارشی استفاده نماید. مامور پست ‌باید اوراق مالیاتی را به شخص مودی یا بستگان و مستخدمین او در محل ابلاغ نماید و در نسخه دوم رسید اخذ کند. چنانچه مودی یا اشخاص یاد شده از گرفتن اوراق امتناع کنند، مامور پست این ‌موضوع را در نسخه های اوراق مذکور قید و نسخه دوم را به نشانی تعیین‌شده الصاق می‌کند و نسخه اول را به اداره مالیاتی عودت می‌دهد. هرگاه هیچ یک از اشخاص یاد شده در محل نباشند، مامور پست با قید تاریخ مراجعه‌، عبارت " پانزده روز پس از این تاریخ مجددا مراجعه خواهد شد" را در اوراق مذکور قید و نسخه دوم را به نشانی ‌تعیین شده الصاق می‌کند و نسخه اول را عودت می‌دهد. مامور پست در مراجعه بعدی در صورت عدم حضور اشخاص فوق این امر را در ذیل اوراق قید و نسخه دوم را به نشانی تعیین شده الصاق می‌کند و نسخه ‌اول را به اداره مالیاتی عودت می‌دهد. اوراقی که بدین‌ترتیب‌ الصاق می‌شوند از تاریخ‌ الصاق ، ابلاغ ‌شده محسوب می‌شود.

فرایند ابلاغ از حالت سنتی و کاغذی به صورت مدرن یا الکترونیکی تغییر کرده و فرایند ابلاغ از طریق سامانه های مالیاتی انجام می شود و با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، مودیان مالیاتی با مراجعه به سامانه الکترونیکی می توانند علاوه بر ارسال اظهارنامه، چنانچه اعتراضی نسبت به اوراق مالیاتی دارند، اعتراض خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند .

برگ تشخیص مالیات یا همان برگ ارزیابی مالیاتی نیز به عنوان یکی از اوراق مالیاتی از طریق سامانه رسیدگی به اعتراضات مودیان مالیاتی قابل مشاهده است. همه مودیان مالیاتی می توانند با وارد کردن اطلاعات خود در این سامانه ابتدا برگ تشخیص مالیات خود را ببینند و در صورتی که به برگ تشخیص مالیات خود اعتراض دارند، از طریق همین سامانه می توانند نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

مودیان مالیاتی می توانند با مراجعه به سامانه ابلاغ الکترونیکی مالیاتی به نشان tax.gov.ir اقدام به ثبت نام و ورود به حساب کاربری خود نموده و در خواست فعالسازی نمایند و چنانچه ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری اوراق مالیاتی در سامانه ابلاغ، اوراق مذکور را مشاهده نمایند ، تاریخ مشاهده به عنوان تاریخ ابلاغ فیزیکی محسوب می گردد و این تاریخ ملاک محاسبه موعد قانونی مهلت اعتراض و … خواهد بود.


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 450 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,600 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,486 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 658 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 168 بازدید
سوال شده آذر 9, 2021 در حسابداری و مالیات توسط mardi (400 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 3,180 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3,595 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 2,577 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...