باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
460 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (400 امتیاز)
بعد از ارسال اظهارنامه مالیاتی حداکثر چه مدت طول میکشد تا اداره مالیات به پرونده مالیاتی رسیدگی کند ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,940 امتیاز)

براساس ماده 110 قانون مالیات های مستقیم تمامی افراد مشمول این قانون باید ظرف چهار ماه پس از پایان سال مالی، اقدام به تهیه و ارسال اظهارنامه‌ی مالیاتی به اداره امور مالیاتی محل فعالیت خود کنند. اداره امور مالیاتی نیز بر اساس ماده 156 قانون مالیات های مستقیم موظف به رسیدگی اظهارنامه‌های مالیاتی ظرف یکسال پس از پایان مهلت ارسال اظهارنامه‌ها و ابلاغ برگ تشخیص مالیات به مودی مالیاتی ظرف سه ماه پس از پایان مهلت یک ساله است.

لازم به ذکر است در صورتی که اداره امور مالیاتی ظرف مهلت مذکور دفاتر و اسناد و مدارک مودی را رسیدگی ننماید و یا برگ تشخیص مالیات را به ایشان ابلاغ نکند، اظهارنامه مالیاتی مودی قطعی تلقی می‌شود و همان سود یا زیان ابرازی در اظهارنامه مودی ملاک تعیین مالیات قرار می گیرد.

در صورتی که پرونده مالیاتی مودی به هیات موضوع بند(3) ماده 97 قانون مالیات های مستقیم محول گردد، دو ماه به مهلت رسیدگی اضافه می شود. همچنین در صورتی که مودی مالیاتی در موعد مقرر اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان را تسلیم نکنند، مهلت رسیدگی و صدور برگ تشخیص مالیات برای ماموران مالیاتی پنج سال از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی می باشد و برگ تشخیص مالیات صادر شده در مهلت تعیین شده باید حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ انقضای پنج سال مزبور ابلاغ شود.


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 262 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 216 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 307 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 343 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...