باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
680 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (100 امتیاز)
باسلام

با توجه به

ماده 12- عرضه کالاها وارائه خدمات زیر وهمچنین واردات آنها حسب مورد از پرداخت مالیات معاف می باشد:
1- محصولات کشاورزی فرآوری نشده;
تبصره- فعالیتهای مربوط به مراحل بستهبندی، انبارداری و نگهداری محصول در دمای مناسب در سردخانه، انجماد محصول (شامل سردخانه)، پاک کردن، درجه بندی، بوجاری بذور، پوستگیری مانند شالیکوبی، شستشو، تمیزکاری، تفکیک، همگنسازی، خشککردن انواع محصولات مانند چای، کشمش و خرما با روشهای مختلف، تفتدادن مانند پخت نخود و پنبهپاککنی، فرآوری محصولات کشاورزی محسوب نمیشود. ارائه خدمات مزبور به محصولات کشاورزی مشمول مالیات فروش نیست.

آیا تولید و فروش سبد میوه (سبدهای تک ردیفه و دو ردیفه میوه برای فروش در بازار یا قرار دادن در سردخانه) مشمول  مالیات ارزش افزوده می باشد؟
در صورت شامل شدن، از آنجا که مواد استفاده شده در این محصول از ضایعات پلاستیکی می باشد که توسط اتباع و یا افرادی که دارای کد اقتصادی نمی باشند تهیه می گردد و نمی توان فاکتور رسمی دریافت نمود، چه راهکاری برای آن وجود دارد؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,180 امتیاز)
سلام

با فعالیت تولید سبد برای میوه مشمول ارزش افزوده است همانطور که خودتان هم اشاره فرمودید در متن سئوال مشخص هست که معافیت ندارد.

برابر با بند و تبصره 6 قانون بودجه سال 98 برای بعضی اصناف ضریب کاهشی ارزش افزوده در نظر گرفته اند  که شامل بنکداران و عمده فروشان محصولات لاستیکی و پلاستیکی با نرخ 7درصد هم میشود که طی مصوبه 31/اردیبهشت 99 ستاد مبارزه با کرونا برای سال 99 هم قابل اجرا است میتوانید از این ضریب کاهشی برای ارزش افزوده استفاده کنید

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,650 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,866 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...