باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,650 بازدید
در سایر امور حقوقی ملکی توسط (130,930 امتیاز)
سلام

ساکن ساختمان 3واحدی هستم میخواستم بدونم آیا نیازی هست مدیر ساختمان داشته باشیم یا مدیر ساختمان فقط برای مجتمع ها با واحد های مسکونی تعداد زیاد میباشد ؟

با تشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (1,740 امتیاز)
زمانی  که یک آپارتمان دارای مالکین متعدد است، باید برای اجرای قوانین با رای همه مالکین نماینده ای تعیین شود. اما در صورتی که تعداد مالکین بیش از سه نفر باشد، باید با تشکیل مجمع عمومی میان خود مدیر یا مدیرانی برای اداره ی ساختمان انتخاب شوند. به طورکلی اداره و حفظ ساختمان، دریافت و پرداخت هزینه ها، بیمه ی آتش سوزی، تعیین سهم هر آپارتمان از هزینه ها، ممانعت از ارائه ی خدمات به مالکین بدهکار، مطالبه ی بدهی از بدهکاران طرح دعوی در دادگستری و مراجعه به اداره ی ثبت، از جمله وظایف مدیر محسوب می شود.

همانطور که گفته شد، در صورتی که تعداد مالکین در ساختمان از سه نفر تجاوز کند، مجمع عمومی مالکین تشکیل می شود. زمانِ تشکیل مجمع عمومی مالکین، در صورت که توافقنامه ای بین مالکین تنظیم نشده باشد،بر اساس اکثریت مطلق آرای مالکینی خواهد بود که بیش از نصف مساحت تمام قسمت های اختصاصی را مالک باشند و در صورت عدم حصول اکثریت مزبور،زمان تشکیل مجمع عمومی با تصمیم حداقل سه نفر از مالکین تعیین خواهد شد.در اولین جلسه مجمع عمومی، ابتدا رئیس مجمع عمومی تعیین خواهد شد و سپس در همان جلسه مدیر یا مدیرانی از بین مالکین و یا اشخاصی از خارج انتخاب میشود.

مجمع عمومی مالکین باید حداقل سالی یک بار تشکیل شود. برای رسمیت مجمع، حضور مالکین بیش از نصف مساحت تمام قسمت های اختصاصی با نماینده آنان ضروری است

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
0 پاسخ 269 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 176 بازدید
سوال شده شهریور 4, 2017 در سایر امور حقوقی ملکی توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 549 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,299 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...