باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,827 بازدید
در سایر امور کیفری توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
ضمن سلام و تبریک سال نو و خسته نباشید خدمت کانون وکلای عزیز و گرانقدر

عذر خواهم بنده شاکی یک پرونده ی آدم ربایی و ضرب و جرح عمدی هستم که حالا بعد از گذشت تقریبا ۲۰ ماه از شروع طرح شکایت

و محکوم کردن ۲ نفر متهم که پدر و پسر هستند ! و صادر شدن قرار نهایی دادسرا و اعتراف متهم ردیف اول یعنی پدر و متواری بودن پسرش به مدت ۲۰ ماه ! حالا به صلاح و خوبی هست که رضایت بدهم و با توجه به  این که تا حدودی خسارت وارده به اینجانب را توانستند جبران کنند اما نه به طور کامل( درصد دیه اینجانب ۱۳.۲۵ که با توجه به نرخ دیه ۹۹ میشه چیزی حدود ۴۳ میلیون و خورده ایی  اگر اشتباه نکنم که مقداریش را توانستند جبران کنند)

و حالا اینجانب که تصمیم گرفته ام رضایت بدهم در شعبه ۲ دادگاه کیفری یک مرکز استان ، حالا میخواستم بدونم با توجه به این که جرم غیر قابل گذشت است و متهم ردیف اول در بازپرسی به همه چیز اعتراف کرده و قرار نهایی بازپرس قرار تعقیب و مجرمیت مسلم است  

و خسارتی که این اشخصاص توسط دستگاه کارت خوان محل کارم که کاسب هستم به بنده پرداخت کردند ! میخواستم ببینم چون من برگه یا دست نوشته یا تعهدی ازشون نگرفتم پس از این که برم دادگاه رضایت منجز خودم رو تقدیم شعبه مربوطه کنم میخواستم ببینم آیا این اشخاص میتوانند بعدا بروند و ادعا کنند که مثلا کارت بانکی شان گم شده و با استفاده از رسید هایی که برای پرداخت دیه از دستگاه کارت خوان محل کارم دارند میتونند ادعایی در این زمینه بکنند؟

مثلا برن پلیس فتا و شاکی بشند که من حسابشان را خالی کردم در حالی که فقط مرتبط به پرداخت خسارت در پرونده ادم ربایی بوده است !

از این بابت نگرانم و ممنون میشم راهنمایی کنید ! هرچند که با رضایت من تعقیب و روند پرونده متوقف نخواهد شد و اگر بعدا مدعی شوند من میتوانم چطوری بی گناهی خودم را ثابت کنم مثلا دادگاه حقوقی برن یا پلیس فتا !
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)
چناچه جرم قابل گذشت باشد با رضایت بدون قید و شرط پرونده مختومه محسوب می شود اما در جرایم غیر قابل گذشت، چناچه گذشت در دادگاه باشد از موجبات تخفیف مجازات است .

  
سوال شده شهریور 5, 2020 در سایر امور کیفری توسط (100 امتیاز) در صورت تهمت مبنی بر تعقیب آیا امکان شکایت هست ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,097 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,634 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 9,902 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...