باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
5,778 بازدید
در حقوقی چک و سفته توسط (100 امتیاز)
با سلام

من حدود 53 ماه پیش از شخصی 100 میلیون پول قرض کردم و قرار شد 50 ماه ماهی 3 میلیون به حسابش واریز کنم و در قبال ان یک قطعه چک به مبلغ 100 میلیون و بدون تاریخ و در وجه خود شخص به او دادم ولی بعد از 50 ماه واریزی ایشان گفت یک ماه هم باید بابت تاخیرهایی که گه گاه انجام شده باید بریزم که یک ماه نیز بابت ان واریز کردم ولی اون بعد از یکی دو هفته سر دوندن متوجه شدم که چک مرا به یک بازاری خرج کرده و او نیز چک مرا برگشت زده و به گفته خودش توقیف اموال گرفته و از این موضوع فقط نزدیکانم باخبرند و اطلاع دارند.

حال من چکار باید بکنم؟ ایا می شود بدون شکایت و صدور حکمی توقیف اموال گرفت و اینکه ان شخص تا حال با وجود برگشت زدن چک شکایتی نکرده ایا با ثبت تا کجا می تواند پیش برود؟ و اصولا توقیف اموال چیست و در این مورد چکار می کنند؟

من چگونه میتوانم ثابت کنم که پول ان چک را داده ام؟
و اینکه اگر من بخواهم از وکلای شما برای وکالت این پرونده استفاده کنم چکار باید بکنم و اجرت و حق و حقوق وکیل برای این پرونده معمولا چقدر است؟
و اینکه با توجه به تاریخ نزدن چک دیگر این پرونده کیفری نیست ؟ و ایا ان شخص میتواند شکایت کیفری کند و اگر بکند چه می شود؟

با سپاس
توسط (30,330 امتیاز)

سلام
با تشکر از طرح سوال تون در بیدبرگ.

بیدبرگ تنظیم لایحه، وکالت و پیگیری پرونده را انجام نمی دهد، اگر چه می توانید از مشاوره تلفنی بیدبرگ با وکیل متخصص و باتجربه در این مورد بهره مند شوید.

دریافت مشاوره تخصصی >>

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)
بله .

از طریق اجرای ثبت تا وصول وجه چک می تواند اقدامات را ادامه دهد.

توقیف اموال از طریق دادگاه یا اجرای ثبت برای وصول طلب در خصوص چک و مهریه و محکومیتهای مالی و...قابلیت اعمال دارد.اموال بدهکار را جهت وصول طلب طلبکار توقیف می کنند تا جلوی نقل و انتقال این اموال و از دسترس خارج کردن این اموال توسط بدهکار جلوگیری شود .

با توجه به وصف تجریدی چک  شما در مقابل ثالث با حسن نیت  که الان چک در دست اوست نمی توانید ادعای پرداخت وجه کنید و محکوم به پرداختید .

در صورتی که چک به صورت سفید تاریخ تحویل داده شده باشد چک دیگر قابلیت اقدام از طریق مراجع کیفری ندارد اما کماکان به عنوان سند طلب قابلیت اقامه دعوی علیه صادر کننده در مراجع مدنی وجود دارد.

  

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 176 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,158 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,459 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 10,426 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...