باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
5,483 بازدید
در سایر امور حقوقی ملکی توسط (140 امتیاز)
سلام

ما در یک ملک جنوبی دو طبقه چهار واحدی به صورت دو نبش که سر کوچه قرار دارد ساکنیم.2 واحد بالا و 2 واحد پایین.این ملک دارای یک حیاط مشاعی است که در حق استفاده واحد های پایین و همینطور حق نور از طبقه های بالا است.به همراه سه پارکینگ از انجا که واحد ما در سمتی از حیاط قرار دارد که درب حیاط نیست(سمت راست حیاط) ما مالک یکی از پارکینگ ها نیز هستیم و با توجه به کمبود پارکینگ سازنده کل ساختمان با پرداخت جریمه درب نفر روی حیاط را تغییر کاربری داده و کاربری درب پارکینگ کرده و حق استفاده دوازده متر از حیاط را به همسایه ما داده اند با توجه به این شرایط  همسایه ما درب حیاط را به بهانه حق استفاده از پارکینگ کاملا قفل مینماید و حق رفت و آمد به ما نمیدهد با توجه با این که حیاط مشاعی بوده و فقط استفاده از دوازده متر از حیاط به عنوان پارکینگ غیر مسقف در سند ایشان ذکر شده.

حال سوال بنده؟ایا ایشان میتوانند حق استفاده از درب حیاط مشاعی رو حتی برای رفت امد و نفر رو بودن با توجه به داشتن درب نفر رو قبل از تغییرات را به بهانه حفظ حریم شخصی و وجود پنجره در حیاط (ما هم دارای پنجره و درب برای استفاده از حیاط از داخل خانه هستیم)از ما سلب نموده؟ همچنین ایشان میتوانند با توجه به مشاعی بودن حیاط, در وسط حیاط به بهانه حفظ حریم  شخصی پرده نصب نموده؟و آیا ما میتوانیم درخواست مشخص نمودن پارکینگ ایشان را در حیاط کنیم, زیرا ایشان ماشین خود را همیشه بیش از سهم خود در حیاط جا به جا و پارک مینماید(منظور این است آیا سهم دوازده متری از درب حیاط شروع میشود یا اختیار دارند هر کجای حیاط میخواهند پارک کنند؟ زیرا در سند ایشان جای مشخصی در حیاط برای پارکینگشان مشخص نشده است).با تشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (35,460 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
سلام

استفاده از درب حیاط برای همه ساکنین می باشد و قفل کردن درب توسط ایشان ممانعت از حق محسوب می شود. در خصوص پارک ماشین ایشان حق پارک یک ماشین را دارد و نه بیشتر . ماشین مذکور را نمی توانید محدود کنید که در کجای حیاط پارک نماید.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,659 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,317 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,026 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...