باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
4,142 بازدید
در سایر امور حقوقی ملکی توسط (100 امتیاز)

وقتی فروشنده ملکی حق انشعاب "فاضلاب" را پرداخت نکرده و از هر طریقی از سازمان آب و فاضلاب تصفیه گرفته و بنده(خریدار) بعد از مدتی با اخطار سازمان آب متوجه این مشکل شده باشم و متحمل پرداخت شوم، چگونه می توانم احقاق حقوق تضیع شده ام را بکنم؟

یک واحد از آپارتمان 3واحدی 13ساله را از مالکی در اردیبهشت96 خریداری کرده ام که 3-4ماه بعد از خرید، اخطار سازمان آب مبنی بر پرداخت حق انشعاب "فاضلاب" برای ساختمان آمد. با مراجعه به سازمان آب گفتند که باید حق انشعاب را پرداخت کنید وگرنه آب ساختمان قطع خواهد شد.

سوال اصلی این است که:

با توجه به اینکه طرح فاضلاب تهران از سالها قبل در شهر تهران در حال اجرا است، و از طرفی هنگام معامله خرید و فروش واحد مسکونی، یکی از اقداماتی که فروشنده انجام می دهد استعلام یا تصفیه کردن با سازمانهای مختلف "از جمله سازمان آب" می باشد.. چگونه می شود که سازمان آب و فاضلاب از فروشنده که به مدت حدود 8سال مالک آپارتمان بوده این حق انشعاب را نگرفته و به او تصفیه داده و حالا بنده پس از مدت اندکی از خرید باید متحمل پرداخت شوم و کلی ضرر و زیان مالی ببینم. خواهشم این است که راهنمایی بفرمایید از اینکه در اینجا اولا تخلفی صورت گرفته است یا نه؟ و در ثانی اگر تخلفی صورت گرفته  پیشنهاد و راهکار شما اساتید فرهیخته برای احقاق حقوم چگونه می باشد؟

قبلا از حسن نظر و حوصله ی شما کمال تشکر و قدردانی را دارم.   

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (35,460 امتیاز)
سلام

چناچه فروشنده در مبایعه نامه این واحد آپارتمانی مدعی شده است که حق انشعاب فاضلاب را پرداخته است شما می توانید به ایشان مراجعه کنید در غیر این صورت هزینه انشعاب را شخصا باید پرداخت کنید در هنگان فروش ملک تنها از دارایی و شهرداری استعلام صئرت می گیرد.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,436 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 8,844 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 419 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,857 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 240 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 689 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,023 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...