باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
7,769 بازدید
در سایر امور حقوقی ملکی توسط (100 امتیاز)
باسلام .

سندی عادی ملکی بنام پدرم بوده که در سال ۱۳۷۱ در اداره ثبت در زمان حیات پدرم به نام برادرم سند ثبتی صادر شده است پدرم در سال ۱۳۷۷ فوت نمودن در پرونده ای که در ثبت موجود میباشد یک برگه ای  دست نوشته موجود میباشد که بین پدرم و برادرم نوشته شده  که پدرم ان ملک را به برادرم بخشیده است  که سه شهود انرا امضا نموده است که شهود ها در قید حیات نیستن . سوال .

در صورتی که امضا و اثر انگشت پدرم در ان برگه مال خودش نباشه امکان طرح دعوا وجود دارد

۲ ایا وقتی سندی را در اداره ثبت از پدر به پسر انتقال میدن فقط به همان دست نوشته عادی اداره ثبت قبول میکند و یا پدر هم اگر در قید حیات باشد  باید اداره ثبت حضور یابد و امضا کند. در کل سوال این است در صورتی که ان برگه را خود برادرم درست کرده بوده است . اداره ثبت با همون برگه ملک را به برادرم انتقال داده یا با توجه که ان زمان پدرم زنده بوده است خود پدرم باید در اداره ثبت حضور میامدهدر پرونده جایی را امضا و اثر انگشت میزده است  با تشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (35,460 امتیاز)
سلام

با برگه عادی امکان انتقال اسناد رسمی وجود ندارد. لذا پدر شما با حضور در دفتر اسناد رسمی اقدام به تنظیم سند به نام برادرتان نموده است و متعاقب ان سند ملک به نامش شده است و یا اینکه به استناد برگه عادی در دادگاه دعوایی علیه پدرتان مطرح نموده و با محکومیت ایشان به رای قطعی و اجراییه دادگاه اقدام به تنظیم سند به نام خود نموده است. در هر صورت با برگه عادی امکان انتقال سند رسمی نیست.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,435 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...