باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
1 پاسخ
0 امتیاز
قبل توسط (143,570 امتیاز)
 
بهترین پاسخ
انواع قراردادهای عمرانی عبارتند از: قراردادهای پیمانکاری و مشاوره ای طرح های عمرانی سازمان صنایع دفاع ، قراردادهای تسطیح و آماده سازی اراضی وزارت مسکن و شهرسازی باشند

چنانچه قرارداد مشمول ظوابط طرح های تملک دارایی های سرمایه ای (عمرانی)باشد و برابر مصوبات شماره 129 و 143 شورای عالی تامین اجتماعی ، در قراردادهای اجرایی با مصالح ،حق بیمه متعلقه 6.6 درصد از کل ناخالص کارکرد قرارداد بوده که 5 % آنرا ذی حسابی واگذارنده کار و 1.6% آن سهم پیمانکار خواهد بود و در قرارداد های مهندسین مشاور، حق بیمه متعلقه برابر 15.6% از کل ناخالصی کارکرد بوده که 3.6% آن سهم مقاطعه کار و 12% آن سهم واگذارنده کار می باشد. در هر دو حالت بیان شده ،ذی حسابیهای اجرایی دولت می بایست سهم حق بیمه مقاطعه کاران را که مجری قراردادهای عمرانی هستند ،بلافاصله پس از هر صورت وضعیت به تامین اجتماعی پرداخت نمایند.

در صورتیکه تعدادی از پرسنل شاغل در قرارداد، در دفتر مرکزی انجام وظیفه مینمایند، صورت مزد و حقوق کارکنان شاغل در دفتر مرکزی پیمانکار در لیست بیمه، می بایست از طریق شماره کارگاهی اخذ شده بابت دفتر مرکزی شرکت به سازمان ارائه گردد.

قراردادهایی که پیمان‌کار و یا مشاور آن شرکت خارجی باشد و پرداختی‌های دستمزدی و امانی از شمول ضوابط طرح های عمرانی خارج و تابع سایر مقررات سازمان خواهد بود.

حق بیمه مجوزهای قراردادهای خاص عمرانی،  درصورتی که براساس فهرست بها و ضوابط مدیریت و برنامه ریزی منعقد شده باشد طبق مصوبات 129 و 142 شورایعالی تامین اجتماعی محاسبه میگردد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
بلاگ
قوانین بیدبرگ
.
.


...