باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
1,047 بازدید
در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
من می خواهم بیمه نامه عمر بخرم اما نگران این موضوع هستم که اگر شرکت بیمه ورشکشته شود سرمایه من چه می شود.

ضمانت اجرایی این بیمه نامه ها چیست؟
3 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,930 امتیاز)

با سلام

دوست عزیز با تبریک به انتخاب هوشمندانه ی شما

خوشبختانه بیمه نامه های عمر از سمت بیمه مرکزی و دولت حمایت میشن و این یعنی در صورتی که شرکت بیمه ای که شما از اون بیمه عمر رو تهیه کردین با مشکلی مواجه بشه بیمه مرکزی ادامه روند بیمه عمر شما رو طی میکنه و در انتهای قرارداد مبلغ سرمایه گذاری رو به شما پرداخت میکنه.

نگران نباشین و یکی از بهترین انتخاب ها رو انجام بدین.smiley


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (24,900 امتیاز)

در تکمیل صحبت های همکار عزیزم خانم ارنواز، می تونید به سوال بیمه ای زیر هم رجوع کنید

در صورت انحلال شرکت بیمه در طی مدت قرارداد، سرمایه بیمه عمر من چه خواهد شد؟


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (340 امتیاز)

درود بر شما هموطن عزیز

و تبریک بابت تصمیمی که گرفتید ، بیمه عمر و تشکیل سرمایه یکی از معتبرترین محصولات سرمایه گذاری بلند مدت در جهان و کشور عزیزمان است. برطبق قوانین بیمه و بیمه گری کشور ما به شرح زیر

ماده ۳۷. ثبت هر مؤسسه بیمه در کشور ایران موکول به ارائه پروانه تأسیس که از طرف بیمه مرکزى ج.ا.ا صادر می شود خواهد بود. همچنین ثبت هرگونه تغییرات بعدى در اساسنامه و میزان سرمایه و سهام مؤسسات بیمه‏ اى که به ثبت رسیده باشند، موکول به ارائه موافقت بیمه مرکزى ج.ا.ا می باشد.

(ارائه این ماده قانونی، به مشتری نشان می دهد که تمامی شرکتهای بیمه خصوصی نیز مانند شرکت بیمه ایران، تحت نظارت مستقیم بیمه مرکزی ج.ا.ا هستند و ثبت و تأسیس آنها فقط از کانال بیمه مرکزی ممکن است. این مسئله تاحدود زیادی، نگرانی برخی مشتریان نسبت به پرداخت پولهای خود به شرکتهای بیمه خصوصی را رفع می نماید.

ماده ۴۴. در صورتیکه پروانه یک شرکت بیمه‏ براى یک یا چند رشته، به‏ طور دائم لغو شود بیمه مرکزى ج.ا.ا با تصویب شوراى عالى بیمه، کلیه سوابق و اسناد مربوط به حقوق و تعهدات (پرتفوى Portefeuille) شرکت بیمه مزبور را به شرکت سهامى بیمه ایران انتقال خواهد داد و یا ترتیب خاص دیگرى را که متضمن منافع بیمه‏ گذاران و بیمه‏ شدگان و صاحبان حقوق آنها باشد خواهد داد.

(با ارائه این ماده قانونی، یک مهر تأیید دیگر بر اعتبار شرکتهای بیمه خصوصی نزد مشتری خود خواهید زد. به علاوه اینکه مشتری اطمینان حاصل می کند که درصورت لغو پروانه شرکت های بیمه خصوصی از سوی بیمه مرکزی، حق و حقوق آنها حداقل نزد شرکت بیمه ایران محفوظ خواهد ماند.

ماده ۵۳. تسویه شرکت بیمه ورشکسته، طبق قانون تجارت به‏ عمل می آید. در نقاطى که اداره تسویه امور ورشکستگى وجود ندارد دادگاه، بیمه مرکزى ج.ا.ا را به‏ عنوان قائم مقام اداره تسویه تعیین می نماید و در حوزه دادگاه‏هاى شهرستانى که اداره تسویه در آن‏جا تأسیس گردیده‏ است اداره تسویه با معاونت بیمه مرکزى ج.ا.ا، امر تسویه را انجام خواهد داد.

(با ارائه این بند از قانون بیمه، بیمه گذار اطمینان می یابد که درصورت ورشکستگی یک شرکت بیمه، دادگاههای کشور با همکاری بیمه مرکزی، در هرکجای ایران، پیگیر امور مربوط به تسویه حساب بیمه گذاران آن شرکت تا زمان رسیدن بیمه گذار به تمامی حقوق مادی خود می باشند.

ماده ۷۱. کلیه شرکتهای بیمه که در ایران فعالیت می نمایند باید ۵۰% در رشته بیمه‏ هاى زندگى (شامل بیمه عمر و سرمایه‌گذاری) و ۲۵% در سایر رشته‏ ها از معاملات بیمه‏ اى مستقیم خود را نزد بیمه مرکزى ج.ا.ا بیمه اتکایى نمایند.

(یعنی ۵۰% از حق‌بیمه‌های رشته عمر که شرکت بیمه متبوع شما از بیمه‌گذاران خود دریافت می‌کند، مستقیماً به حساب بیمه مرکزی ج.ا.ا واریز می‌شود. البته فقط به مدت ۵ سال ابتدایی یک بیمه عمر؛ به همین دلیل است که بیمه های عمر در ۵ ساله اول خود، در بخش اندوخته بیمه نامه، ضررده هستند و درصورت بازخرید بیمه نامه، مبلغی کمتر از مجموع مبالغ پرداختی از سوی بیمه گذار (که به آن ذخایر ریاضی بیمه نامه می گویند) به وی پرداخت می شود. درقبال ۵۰ درصدی که بیمه مرکزی دریافت می کند، مکلف است تا درصورت متضررشدن یک شرکت بیمه، به  نسبت حق بیمه های دریافتی، به صورت اتکایی عمل نموده و تا سهمی مشخص از ضرر و زیان را جبران کرده تا از ورشکستگی شرکت بیمه مزبور جلوگیری نماید. ارائه این بند از قانون، تأثیری بسیار قدرتمند و متقاعدکننده روی مشتریان احتمالی شما خواهد داشت. زیرا به نوعی، تضمین مستقیم بیمه مرکزی را با خود یدک خواهید کشید.

منبع : کتاب “قانون بیمه و بیمه گری”

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+3 امتیاز
4 پاسخ 908 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 3,263 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,071 بازدید
سوال شده خرداد 9, 2016 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط بدون نام
+1 امتیاز
2 پاسخ 486 بازدید
سوال شده اردیبهشت 23, 2016 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط بدون نام
+1 امتیاز
3 پاسخ 981 بازدید
+4 امتیاز
3 پاسخ 3,610 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 489 بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 1,187 بازدید
سوال شده اردیبهشت 14, 2016 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط مژگان
+3 امتیاز
3 پاسخ 2,062 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 1,257 بازدید
+6 امتیاز
7 پاسخ 5,060 بازدید
سوال شده فروردین 30, 2016 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط بدون نام
+3 امتیاز
8 پاسخ 3,576 بازدید
+3 امتیاز
4 پاسخ 27,277 بازدید
+18 امتیاز
26 پاسخ 35,106 بازدید
سوال شده اسفند 8, 2016 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط سعید نوروزی (مشاور مالی خانواده)
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,741 بازدید
+1 امتیاز
6 پاسخ 2,520 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 1,683 بازدید
+2 امتیاز
6 پاسخ 5,950 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...