باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
25 بازدید
قبل توسط (24,280 امتیاز)
شرایط قرارداد کارفرمایی مدیر عامل  به چه صورت است‌؟

آیا برای مدیر عامل و کارفرمایی که در شرکت مشغول به کار است بستن قرارداد کارفرمایی تامین اجتماعی بهتر است یا ثبت عنوان شغلی مدیر عامل در لیست بیمه ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
قبل توسط (39,130 امتیاز)
 
بهترین پاسخ

در بند 11 بخشنامه 9 مشترک فنی و درآمد مطرح شده است که : 

اعضای هیات مدیره کارگاه هایی دارای شخصیت حقوقی که حقوق دریافت می دارند در صورت تمایل به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه می توانند با ارائه درخواست کتبی پس از بررسی اشتغال به کار در کارگاه و دریافت حقوق نسبت به درج نام خود در لیست کارگاه همانند سایر بیمه شدگان و با نرخ 27% اقدام نمایند که عدم پرداخت 3% بیمه بیکاری به دلیل عدم تبعیت از قانون کار می باشد

در صورت انعقاد قرارداد کارفرمایی با تامین اجتماعی، با توجه به سابقه و پایه حقوقی که قبلا برای مدیرعامل اعلام شده یک مبلغی را در نظر میگیرد و در قرارداد کارفرمایی اعمال می کند. بنابراین همان مبلغ قرارداد  کارفرمایی بعنوان پایه حقوق روزانه در لیست بیمه مدیر عامل لحاظ می شود.  همچنین توجهد داشته باشید که مزایای رفاهی به مدیرعاملی که قرارداد کارفرمایی منعقد کرده است، تعلق نمی گیرد و مشمول بیمه بیکاری هم نمی باشند.

شرط قرارداد کارفرمایی تامین اجتماعی این است که مدیرعامل رابطه مزدی  نداشته باشد. و اگر مدیر عامل علاوه برمدیر عاملی شغلی دیگری درکارگاه داشته باشد که در ازای آن شغل از کارگاه حقوق دریافت کند، رابطه کاری وی مشمول قانون کار بوده وبه تبع آن می بایست حق بیمه سهم کارفرما و کارگر با احتساب حق بیمه بیکاری، ۳۰ درصد محاسبه و به حساب تامین اجتماعی واریز گردد.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
0 پاسخ 1,041 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5,831 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3,531 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4,641 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,391 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,405 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 503 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...