باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
995 بازدید
در بیمه بیکاری توسط (870 امتیاز)

سلام.ما کارفرما گفته برج یک نیایید سرکار و از برج دو بیایید ایا می نونیم برای بیمه بیکاری کرونایی درخواست بدیم؟

 
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,880 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
سلام

عرض ادب

بیمه بیکاری به دلیل شیوع کرونا ماه اسفند و فروردین و اردیبهست را در برمی گیرد. در صورتی که حداقل شش ماه در اخرین کارگاه سابقه بیمه داشته باشید - با ارائه قرارداد کار خود تا پایان اسفند 98 و نامه عدم نیاز برای شما مهر و امضا شده توسط کارفرما و ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری به صورت آنلاین می توانید در صورت داشتن شرایط مذکور از بیمه بیکاری مربوط تا زمان اشتغال به کار مجدد استفاده فرمایید.

در صورت نیاز به مشاوره پیرامون پرونده خود می توانید با از خدمات مشاوره ای قانون کار و تامین اجتماعی بیدبرگ استفاده فرمایید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (870 امتیاز)
سپاس از پاسخگویی تان برای برج یک کارفرما باید در لیست خود چه چیزی ثبت کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟کارگزاری تامین اجتماعی می گوید ترک کار بزنید و مجددا آغاز به کار طی تماسی با اداره کار آن ها می گویند اتمام قرارداد  یا پایان کار بزنید تا بتوانید با استناد به قرارداد کار بیمه بیکاری بگیرید.کارفرما می گوید در سیستم فقط می توانیم ترک کار بزنیم.نمیدونیم چکار باید بکنیم

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (15,880 امتیاز)
بیدبرگی عزیز

فرمایش هر دو نهادی که نام بردید صحیح است که من در ادامه شما را روشن می نمایم:

در لیست بیمه کارگاه که توسط کارفرما ارسال می شود، برای قطع همکاری با کارگر و اعلام آن در لیست بیمه کارفرما انتخابی جز گزینه ترک کار ندارد. برای مثال اخرین روز کاری شما 29 اسفند 98 بوده. لیست بیمه اسفند ارسال می شود با 29 روز کارکرد - حال در لیست بیمه فروردین 99 برای شما گزینه ترک کار انتخاب می شود چرا که  اعلام ترک کار صرفا در مهلت مقرر جهت ارسال لیست بیمه (ماهی که ترک اتفاق افتاده است) قابل انجام است.

حال کارفرما باید دو کار دیگر برای کارگر انجام دهد:

1- نامه عدم نیاز به کارگر بدهد (با این محتوا آقای.... بدین وسیله به اطلاع جنابعالی می رساند با توحه به اتمام قرارداد شما، آخرین روز کاری تان  29 اسفند 98 بوده و از تاریخ 99/1/1 نیازی به همکاری شما نیازی نیست) - لطفا به تاریخ هایی که مثال زدم دقت کنید و اگر ابهام داشتبد می توانید از مشاوره تلفنی بیدبرگ استفاده نمایید.

2- قرارداد یکسال اخیر کارگر را بدهد- قبلا توضیح دادم آخرین روز قرارداد باید 29 اسفند 98 باشد به عنوان مثال  اگر کارگر کمتر از یکسال در آن کارگاه فعالیت داشته قرارداد شش ماه اخر.

 

دقت بفرمایید این مواردی که عرض کردم باید با هم هم پوشانی داشته باشند. یعنی اگر قرارداد تا 29 اسفند است بیمه شما باید در اسفند ارسال شود- نامه عدم نیازتان باید برای مثال از یکم فروردین تاریخ بخورد. چون 29 اسفند آخرین روز کاری شما بوده و شما از یک فروردین بیکار تلقی می شوید.

تمام تلاشم را کردم با نوشتار و مثال شما را روشن کنم. امیدوارم موفق بوده باشم.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (870 امتیاز)
خیلی خیلی ممنونم توضیحات مفید و جامعی بود

فقط یه سوال دیگه ما لیست هامون رو دوماه به دوماه رد می کنیم.یعنی برج 11 و 12 رو برج 1 رد می کنیم.حال برای برج 1 و برج 2 نیز برج 3 رد می کنیم.مشکلی که برای بیمه بیکاری مان پیش نمیاد؟نکنه یه وقت برای اعلام بیکاری برج 1 همینن برج اقدام کنیم؟

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 954 بازدید
سوال شده خرداد 3, 2016 در بیمه بیکاری توسط بدون نام

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...