باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,310 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (390 امتیاز)
موقعی که مقصر حادثه در پرداخت خسارت ناتوان می باشد و بیمه هم جوابگو نیست چه کاری باید انجام داد ؟

اینگونه درخواستها وکارهای قانونیش رو باید جدااز شعبه صدوررای دادگاه وتجدیدنظر انجام دهیم یاخیر؟

چون مقصر حادثه به شعبه تجدیدنظررفته وعنوان کرده ندارم خسارت بدم ودرخواست تقسیط نموده وبیمه هم میگه چون جوابگوی مانیست تا جریمشو بما وبیمه مرکزی بپردازه معطل موندیم.خدایش چقدر بی نظم  وبی قانونه کارهاشون .!!
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)
درود بر شما

بی نظمی و بی قانونی ناشی از جهل به قانون بیمه گزاران است

پرداخت جریمه های راننده مقصر چه ارتباطی به زیاندیده دارد ؟

قانون بیمه شخص ثالث 95

ماده ۱۴
در حوادث رانندگی منجر به جرح یا فوت که به استناد گزارش کارشناس تصادفات راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه،  ;علت اصلی وقوع تصادف یکی از تخلفات رانندگی حادثه ساز باشد، بیمه گر مکلف است خسارت زیان دیده را بدون هیچ شرط و اخذ تضمین پرداخت کند و پس از آن می تواند  به شرح زیر برای بازیافت به مسبب حادثه مراجعه کند:
الف ـ در اولین حادثه ناشی از تخلف حادثه ساز راننده مسبب در طول مدت بیمه نامه: معادل دو و نیم درصد (۵/۲%) از خسارت های بدنی و مالی پرداخت شده
ب ـ در دومین حادثه ناشی از تخلف حادثه ساز راننده مسبب در طول مدت بیمه نامه: معادل پنج درصد(۵%) از خسارت های بدنی و مالی پرداخت شده
پ ـ در سومین حادثه ناشی از تخلف حادثه ساز و حوادث بعد از آن در طول مدت بیمه نامه: معادل ده درصد(۱۰%) از خسارت های بدنی و مالی پرداخت شده
تبصره ـ مصادیق و عناوین تخلفات رانندگی حادثه ساز به موجب ماده (۷) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۸/۱۲/۱۳۸۹ تعیین می شود.

ماده ۱۵
در موارد زیر بیمه گر مکلف است بدون هیچ شرط و اخذ تضمین، خسارت زیان دیده را پرداخت کند و پس از آن می تواند به قائم مقامی زیان دیده از طریق مراجع قانونی برای بازیافت تمام یا بخشی از وجوه پرداخت شده به شخصی که موجب خسارت شده است مراجعه کند:
الف ـ اثبات عمد مسبب در ایجاد حادثه نزد مراجع قضائی
ب ـ رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر یا روانگردان مؤثر در وقوع حادثه که به تأیید نیروی انتظامی یا پزشکی قانونی یا دادگاه رسیده باشد.
پ ـ در صورتی که راننده مسبب، فاقد گواهینامه رانندگی باشد یا گواهینامه او متناسب با نوع وسیله نقلیه نباشد.
ت ـ در صورتی که راننده مسبب، وسیله نقلیه را سرقت کرده یا از مسروقه بودن آن، آگاه باشد.
تبصره۱ـ در صورت وجود اختلاف میان بیمه گر و مسبب حادثه، اثبات موارد فوق در مراجع قضائی صالح صورت خواهد گرفت.
تبصره۲ـ در مواردی که طبق این قانون بیمه گر حق رجوع به مسبب حادثه یا قائم مقام قانونی وی را دارد، اسناد پرداخت خسارت از سوی بیمه گر در حکم اسناد لازم الاجراء است و از طریق دوایر اجرای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قابل مطالبه و وصول می باشد.
تبصره۳ـ در صورتی که حادثه در حین آموزش رانندگی توسط مراکز مجاز یا آزمون اخذ گواهینامه رخ دهد، خسارت پرداخت شده به وسیله شرکت بیمه از آموزش گیرنده یا آزمون دهنده قابل بازیافت نخواهد بود و حسب مورد آموزش دهنده یا آزمون گیرنده، راننده محسوب می شود.

در انتهای هردو ماده نوشته بدون اخذ تضمین از راننده خسارت ها باید پرداخت بشه

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (390 امتیاز)
بزرگوارهمه اینا روبهشون گفتم .بازرسی خودشون گفتم .بیمه مرکزی گفتم .آخرهم نتیجش صبوری بودتا نتیجه جلسه عدم استطاعت پرداخت مقصر از دادگاه بیاد.که همین روزها زمان رسیدگیش تودادگاه صدور رای هستش. شما فکرمیکنید نمی گیم .تمام بندبند بیمه ثالث روانقدرخوندم حفظ شدم .حتی گفتم بابت تاخیرپرداختتون درخواست جریمه رومی کنم . چه فایده بادعوا کارپیش نمیره وبا منطق واستدلال وعلم هم گوش شنوا ندارن.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (51,790 امتیاز)
چرا دعوا ؟

ایین نامه تخلف و قصور بیمه گر در مورد بیمه ثالث رو مطالعه کنید و هرکسی هم در  راه رسیدن به دیه اخلالی ایجاد کرد ازش شکایت کنید

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...