باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,673 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (100 امتیاز)
با سلام و عرض ادب

بنده بالغ بر 35 سال مسئول نگهداری و حفظ اراضی فردی بوده ام (4 باغ در یک منطقه)- درواقع نماینده ایشان برای قرارداد با باغبان ها و کارگران و همه موارد این چنینی می باشم.

به دلیل آنکه من و ایشان با یکدیگر بسیار صمیمی بوده ایم و هیچ گاه مسئله مالی بین بنده و ایشان مشکل نبوده است بنده نیز خیالم از بابت حق و حقوق کاملا راحت بود تا اینکه ایشان سال گذشته فوت می کنند و وارثان ایشان نیز منکر زحمات چندین ساله من در حفظ اراضی و رسیدگی به آن شدند و می گویند پدرمان تمام حق شما را پرداخت کرده و به سلامت.!!با توجه به نفوذ و شناخت تمامی بومیان آن منطقه بنده مهر و امضای شورا و تعداد 30 امضا مبنی بر اینکه اینجانب نماینده مرحوم در آن منطقه بودم را جمع آوری کرده ام و تمام بومیان نیز گفته اند که ما شاهد تلاش و رنج های شما در این مدت طولانی بوده ایم و تا آخر پشت شما خواهیم بود.

بنده و مرحوم هیچ قراردادی با یکدیگر نداشتیم (اطمینان و صمیمی بودن با یکدیگر) ولی من تمام اسنادی که اینجانب تعداد بالغ بر 10 باغبان در این باغ ها آوردم و طرف حساب آنها من (به نمایندگی از مرحوم) بودم در آن ذکر شده است و تمام باغبان ها نیز گواهی داده اند.

حقوق بنده نیز توسط مرحوم بسیار ناچیز بوده و به صورت نامنظم پرداخت میشد و ایشان می گفتند من زمانی که باغ را فروختم به دلیل این همه تلاش نصف مبلغ را به شما پرداخت خواهم کرد و با این وعده ها من نیز همان روال را ادامه دادم. گفتنی است هنوز که هنوزه کلید ورودی تمام باغ ها به جز یک مورد دست اینجانب می باشد و به دلیل انحصار وراثت نکردن وارثان آن مرحوم بنده هر روز به آنجا سر میزنم و آنها را نیز به داخل باغ راه نداده ام.

خواهشمند است بفرمایید حق و حقوق اینجانب در این 35 سال به صورت تخمینی چقدر می شود؟

توضیح : ( من بازنشسته یک شرکت دیگر بوده ام و تقریبا 25 سال این باغ را نیمه وقت و 10 سالی است که بازنشست شدم تمام وقت به آن ها رسیدگی می کنم )
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (24,500 امتیاز)
سلام ،با ستناد ماده ۱۵۷ قانون کار شما می بایست با همراه داشتن اسناد ومدارک دال بر سابقه کار با کارگاه به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی محل مراجعه واقامه دعوی نماید تا خواسته های شما تک به تک رسیدگی ودر باره انها حکم صادر شود ودر صورت اعتراص مجددا در هیات حل اختلاف رسیدگی مجدد وحکم قطعی صادر شود .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (100 امتیاز)
با سلام و احترام

اول اینکه خیلی ممنونم بابت اینکه به سوال بنده جواب دادین...

خواهشمند است بفرمایید چه مدارکی نیاز است تا اقامه دعوی شروع شود؟

بنده یک بار به اداره کار مراجعه کردم ولی یکی از کارمندان در پاسخ گفتند چون شما قراردادی با کارفرما نداشته اید راهی جز مصالحه با طرف مقابل ندارید و در صورت شکایت کارتان به جایی نخواهد رسید.

ولی از آنجایی که بارها و بارها شخصا با کسانی که شرایط برابر با بنده داشتند و نتیجه گرفتند صحبت کرده ام ولی اداره کار در آن منطقه متاسفانه به حرف های بنده کامل گوش هم نمی دهند.

از تمام اساتید اهل فن خواهشمندم اینجانب را راهنمایی فرمایید.
توسط (24,500 امتیاز)
با سلام ،شما چنانچه اسناد ومدارکی دارید  از جمله . قرارداد کار ،فیش حقوقی ،لیست بیمه ،دسته نوشته ،گواهی انجام کار واستشهاد و...که ثابت کند به دستور کارفرما کاری انجام وازبابت انجام ان کار حقوق یامزد یا سهم سود دریافت نموده اید می تواند ضمن ارایه دادخواست از هیات تسخیص بخواهید از محل جهت اثبات ادعای شما تحقیق نمایند .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
2 پاسخ 1,999 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,093 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 243 بازدید
سوال شده تیر 11, 2021 در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط غلامحسین شعبانی (100 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 487 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...