باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,898 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (420 امتیاز)
با سلام و احترام

دوستان من سرنشین خودروی بودم که دچار حادثه شد و راننده ماشینی که سوار بر آن بودم مقصر 100 در 100 شناخته شده.

بعد از تصادف با آمبولانس بنده رو به بیمارستان انتقال دادند و بخشی از درمان در آنجا انجام شد و امکانات کمی داشت و فردای روز ترخیص به پزشکی قانونی مراجعه کردم و با نامه سر بسته به سمت پزشک معتمد حواله کردند که تا نوبت ویزیت گیرم بیاد و فرآیند عکس برداری استخوان هم انجام بشود 6 الی 7 روز طول کشید که نتیجه معاینات حاکی آز آن بود که باید سریع در 2 الی 4 روز آینده عمل جراحی شوم.

عمل جراحی شدم و فردای عملم آزمون استخدامی که از طریق سازمان سنجش هم کارت ورود به جلسه باید می گرفتیم و در آزمون شرکت می کردیم واقع شد که به دلیل عمل و سرگیجه بعد از عمل قادر به شرکت در آزمون نشدم و ضرر کردم و فرصت و شانس خوبی رو از دست دادم.

همچنین برای شرکت خصوصی کار می کردم که کارشناس بخشی از فرآیند کاری اونها برای کارفرماشون هستم و چون تصادف کردم در این مدت کار هر دو شرکت پیمانکار و کارفرما خوابیده و نمی تونم فعالیت جسمانی داشته باشم که باعث استرس و ناراحتی های زیادی هم شده که این مدارک این که من از سمت پیمانکار نماینده انجام کارها در نزد کارفرما بودم ( از  چندماه قبل هم شروع شده بود حضور من و اسناد جلسات حضور من هست ) تا به الان هم موجود هست  و خیلی راحت اثبات می کنه که کار به خاطر نبود من عقب افتاده که تصادف کردم و هم من و هم شرکتی که در اون کار می کنم متضرر شدیم.

از راننده شکایت کردم و ماشین توقبف شد ولی به قید ضمانت ماشین رو آزاد کردند و پزشکی قانونی هم 3 ماه استراحت پزشکی برام صادر کرده.

حالا سوالم اینه که  چه طور می تونم این ضررها رو جبران کنم و حقم رو بگیرم و در زمان حضور در دادگاه قبل از صدور رای نهایی چه لایحه ای و اشاره به چه تبصره و ماده قانونی برای احیایی حقم باید انجام بدم.؟

با تشکر از عوامل خوب بیدبرگ.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
با سلام ..... در یک سانحه تصادف امکان ورود زیانهای جانی- مالی و معنوی به اشخاص حادثه دیده فراوان است که برخی با ارزش ریالی قابل محاسبه و کارشناسی میباشد ولی برخی با هیچ معیاری قابل اندازه گیری نمیباشد. در هر حال در پرونده کیفری ناشی از تصادفات فقط از جنبه صدمات بدنی وارده به زیانددگان و جزای عمومی مقصر حادثه موضوع بررسی و رای صادر میگردد.

لذا جهت مطالبه سایر زیانهای مالی وارده اعم از ایام بیکاری و عدم النفع و .... میبایست با طرح دادخواست حقوقی در مراجع قضایی مطالبه ی زیان نمود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
0 پاسخ 434 بازدید
سوال شده خرداد 2, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط محمدطها
+2 امتیاز
2 پاسخ 2,352 بازدید
سوال شده اردیبهشت 16, 2016 در دیه و بیمه خودرو توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 2,738 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...