باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
23,725 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه

بنده برج ۳ یه تصادفی داشتم بنده با موتوردر بزرگراه بودم و عابر پیاده در اتوبان که مامور آتشنشان بودن و سرتونو درد نیارم بعد از اعتراض به کروکی ۷۰ درصد من مقصر شدم .حالا چند تا سوال داشتم که ممنون میشم راهنماییم کنید .

۱.با توجه به اینکه موتور بیمه بوده و بنده گواهینامه نداشتم چرا و طبق چه قانونی بیمه دیه روکامل از من ریکاوری میکنه واین قانون دقیقا کی تصویب شده ???در صورتی که موتور من برج ۴  سال ۹۶ بیمه شده آیا من میتونم از بیمه شاکی بشم ???

۲.آیا در کل زندان در انتظار منه ???

۳.اگر جریانه ما طول کشیدو قاضی درسال ۹۷ حکم دادن آیامن باید مابه التفاوت بیمرو من پرداخت کنم یعنی گران شدن دیه را من باید از جیب پرداخت کنم .

با تشکراز راهنماییتون
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)
با سلام .... بر اساس قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال 1395 در صورت فقدان گواهینامه ی مقصر حادثه ، بیمه گر مکلف بپرداخت خسارت بدون اخذ هرگونه تضمین میباشد . و پس از پرداخت میتواند جهت بازیافت به راننده ی مقصر مراجعه کند. البته بازیافت مبلغ خسارت از مقصر بستگی به شرایط معیشتی و مالی مقصر دارد و امکان تخفیف یا تقسیط وجود دارد.

در خصوص زندان نیز طبق قانون مجازات اسلامی حبس شامل میشود ولی بیشتر مواقع با تشخیص قاضی در صورت نداشتن سوء پیشینه حبس تبدیل به جزای نقدی خواهد شد.

ضمناً دیه یوم الاداء بوده و ملاک زمان پرداخت میباشد و درصورت اقدام بیمه گر برای بازیافت کل مبلغ قابل بازیافت است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (100 امتیاز)
ممنونم از پاسخ خوبتون

من برج ۳ تصادف کردم که ماه رمضان بود اما اگر در ماه حرام قاضی رای  به پرداخت داد...یعنی تصادفی که در ماه حرام نبوده ....یعنی دیه باید به حساب ماه حرام پرداخت شود ???

تشکر از راهنماییتون
توسط (29,220 امتیاز)
با سلام ... تغلیظ دیه در ماه حرام فقط برای موارد فوتی میباشد. و اینکه ملاک آن زمان وقوع حادثه است

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (100 امتیاز)
تشکر ....خیلی ممنون بسیار بسیار راهنماییتون برای من بی اطلاع مفید بود .

اما من چه زمانی میتونم و با چه ماده قانونی میتونم از صندوق دیه استفاده کنم .اگر راهی و مرحله ای داره منو راهنمایی کنید که من به همون شکل برم جلو تشکر
توسط (100 امتیاز)
چرا جواب داده نششد ???
توسط (37,890 امتیاز)

سلام

با تشکر بابت طرح سوال تون در بیدبرگ. سوال شما در صف بررسی و پاسخ توسط مشاوران قرار گرفته است. در صورتی که می خواهید مشاوره در اسرع وقت دریافت کنید، پیشنهاد می کنم از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ اقدام به درخواست مشاوره تلفنی داشته باشید:
دریافت مشاوره تلفنی


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...