باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,645 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط (100 امتیاز)
ویرایش شده توسط
با سلام و احترام. من 55 ساله و دارای هجده سال سابقه کار در اداره دولتی با بیمه تامین اجتماعی هستم. دیروز کارگزین از من و تعدادی دیگر سابقه بیمه خواستن. وقتی پرسیدیم گفتند برای بررسی تشکیل کمیته میدیم و احتمالا بازنشسته میشوید. سوال من این است که اولا من دو سال دیگر دارم تا بیست سال تمام بشود. دوما اینکه من با وجود اینکه 55 ساله هستم در شغلم توانمند هستم و این را همه همکارانم میدانند. آیا می توانم این اجبار را نپذیرم؟ اگر پاسخ شما مثبت است محبت کنید بفرمایید باید چه کار کنم؟ دوست ندارم الان بازنشسته شوم .هم به لحاظ روحی و هم مالی .چون واقعا نیاز دارم. ممنونم
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,860 امتیاز)

با سلام

خیر - شما شرایط بازنشستگی ندارید . با توجه به اتمام برنامه پنجساله پنجم توسعه بازنشستگی کارکنان دستگاههای اجرایی وفق ماده 103 قانون خدمات کشوری از تاریخ 96/1/1 با شرایط ذیل امکان پذیر میباشد.

ماده 103- دستگاه اجرائی با داشتن یکی از شرایط زیر می‌تواند کارمند خود را بازنشسته نماید:

الف) حداقل سی سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و سی‌و‌پنج سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از 30 سال .

ب) حداقل شصت سال سن و حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت با بیست و پنج روز حقوق.

تبصره 1- سابقه مذکور در بند (الف) و همچنین شرط سنی مزبور در بند «ب» برای متصدیان مشاغل سخت و زیان‌آور و جانبازان و معلولان تا پنج‌سال‌کمتر می باشد و شرط سنی برای زنان منظور نمی گردد.

تبصره 2- دستگاههای اجرائی مکلفند کارمندانی که دارای سی‌سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی وشصت سال سن و همچنین کارمندانی که دارای سی و پنج‌سال سابقه خدمت برای مشاغل تخصصی وشصت و پنج‌سال سن می‌باشند را رأساً و بدون تقاضای کارمندان بازنشسته نمایند.

تبصره 3- دستگاههای اجرائی موظفند کارمندانی را که دارای شصت و پنج‌سال سن و حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت می‌باشند را بازنشسته کنند. سقف سنی برای متصدیان مشاغل تخصصی هفتاد سال است. کارمندان تخصصی فوق‌الذکر که سابقه خدمت آنها کمتر از بیست و پنج‌سال است، در صورتی‌که بیش از بیست سال سابقه خدمت داشته باشند می‌توانند تا رسیدن به بیست و پنج‌‌سال سابقه، ادامه خدمت دهند و در غیر این‌صورت بازخرید می‌شوند

لذا با توجه به شرایط سن و سابقه ، شما شرایط بازنشستگی را وفق قانون مذکور و قانون تامین اجتماعی ندارید.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...