باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
5,529 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (100 امتیاز)
ویرایش شده توسط
درود

اینجانب به مدت یک سالو سه ماه در شرکتی کار کرده ام که بیمه ام یازده ماه رد شده است قرارداد ندارم و هنوز بعد از سه ماه گذشتن از سال جدید عیدی سال قبل پرداخت نشده است. استعفانامه نوشتم و طبق قرار یک ماه در شرکت ماندم.. هنوز تسویه حساب نکردن نه عیدی نه سنوات و .... و میگویند تا سه ماه وقت دارن برای تسویه آیا این حرف قانونی است؟ و اینکه ایشون یه سفته ۴۰ نیلیونی سفید امضا از من دارن که رو کپی اون به من رسید دادن برای حسن انجام کار و رعایت قوانین ولی میخوان تا یک سال نگهش دارن... میتونن اجراش بذارن؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,880 امتیاز)
همراه گرامی بیدبرگ

با سلام

در خصوص مهلت قانونی کارفرما برای تسویه حساب در قانون کار اشاره ای نشده است و قانون گزار سکوت کرده ولیکن در رویه شرکت ها این مدت بین 15 روز تا 3 ماه متغییر است. بنابراین بلافاصله پس از قطع همکاری می توانید برای کلیه مطالبات خود دادخواست دهید ( این نگاه را داشته باشید که پروسه اداره کار تا زمان اخذ اجرائیه حدودا 4 ماه به طول می انجامد).

اما در خصوص سفته هم اشاره ای در قانون کار و منعی در این خصوص هم ذکر نشده است اما برای اینکه خیالتان راحت باشد که اقدامی علیه شما انجام نمی شود، می توانید پس از قطع همکاری در دفاتر خدمات قضایی برای کارفرما اظهارنامه ای ارسال بفرمایید با ضمائمی که دارید. با این مضمون کلی:

" که اینجانب تا تاریخ فلان با جنابعالی رابطه کارگری و کارفرمایی داشته ام ولیکن در تاریخ فلان همکاری فیمابین پایان یافته است فلذا خواهشمند است نسبت به عودت سفته هایی که نزد جنابعالی بابت حسن انجام کار به عنوان امانت قرار گرفته است، ظرف مهلت بیست روز از تاریخ رویت این اظهارنامه اقدام نمایید. در غیر اینصورت با عنوان مجرمانه خیانت در امانت در مرجع قانونی ذیصلاح پیگیری خواهد شد. "

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر فرم مشاوره تلفنی را تکمیل فرمائید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 313 بازدید
سوال شده اردیبهشت 7, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط علی
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,491 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 867 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...