باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
4,822 بازدید
در از کار افتادگی و کمیسیون پزشکی توسط (100 امتیاز)
ویرایش شده توسط
با سلام پدر بنده 3 سال پیش مورد عمل جراحی باز قلب قرار گرفت از همان تاریخ دکترش گواهی نمود که از کارافتاده میباشد جهت ازکارافتادگی اقدام کردیم که متاسفانه متوجه شدیم کارفرما مدت 2 سال و نیم است که برای پدرم بیمه واریز نکرده طی شکایت به اداره کار و دادگستری با حکم توقیف اموال نهایتا پس از 2 سال و نیم دوندگی سیر مراحل اداری که شعبه بیمه جلوی پای ما گذاشت  توانستیم مدت بیمه پرداخت نشده را بگیریم و برای از کارافتادگی پدرم اقدام کنیم در تاریخ 97/02/18 کمیسیون پزشکی برای پدرم برگزار شده که در آن پدرم از کارافتاده کامل معرفی و تاریخ شروع بیماری منجر به از کار افتادگی اردیبهشت سال 1394 با توجه به مستندات پزشکی درج گردیده و تایید شده

اکنون سئوال من اینست با توجه به مواردی که عنوان شد تاریخ برقراری مستمری ازکارافتادگی برای پدرم تاریخی است که کمیسیون به عنوان شروع بیماری منجر به از کار افتادگی عنوان کرده یا تاریخ برگزاری کمیسیون مبنا برقراری حقوق از کارافتادگی قرار می گیرد ؟

در صورت دوم ایا با توجه به اینکه نزدیک به سه سال پس از بیماری هیچ گونه کمک هزینه درمان، مستمری ، حقوق ، بیمه و ... برای پدرم رد نشده آیا می توان جهت دریافت معوقات مستمری ازکارافتادگی شکایت نمود یا خیر؟

با تشکر از سایت خوب شما و راهنمایی های مفیدتان
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (770 امتیاز)

با سلام

  1.  کمیسیون پزشکی تاریخ "ابتلاء به بیماری" را تعیین می کند نه تاریخ شروع بیماری را. (البته تعیین تاریخ -هر تاریخی که باشد- توسط کمیسیون و تامین اجتماعی طبق دادنامه شماره 30 سال 92 دیوان عدالت اداری ممنوع اعلام شده است اما تامین اجتماعی فعلا خلاف این دادنامه تاریخ تشکیل کمیسیون را ملاک برقراری و پرداخت قرار می دهد که خلاف قانون نیز هست. طبق قانون تامین اجتماعی(ماده 75) حداقل "از تاریخ ابتلاء به بیماری" باید مستمری برقرار و پرداخت گردد. مخصوصا برای کسانی -مثل پدر شما- که از کمک ها و حمایت های کوتاه مدت و یا بلند مدت سازمان مذکوراصلا برخوردار نبوده اند.
  2.  بندهای مرتبط در بخشنامه جدید تنقیح و تلخیص بخشنامه های از کارافتادگی، توسط سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون(و با استدلال های بی پایه و اساس و فاقد توجیه قانونی و با تجاوز از حدود اختیارات قانونی مسئولین این سازمان) تهیه و به استانها و شعب در سال 96 ابلاغ شده است.  بر اساس این بخشنامه تاریخ تشکیل کمیسیون را ملاک برقراری مستمری قرار داده اند.
  3.  در خصوص بیمه شدگانی نظیر پدر شما ، هم به لحاظ شرعی، هم عقلی و منطقی و هم بر اساس موازین عدالت و انصاف و مواد قانونی مرتبط(عموم و اطلاق ماده 75 قانون تامین اجتماعی و...)، تاریخ تحقق ازکارافتادگی(ابتلاء به بیماری) باید ملاک و مبنای برقراری و پرداخت مستمری قرار گیرد نه تاریخ تشکیل کمیسیون.
  4.  تنها علت اصلی این اقدامات خلاف قانون تامین اجتماعی، داشتن بار مالی این پرداخت ها برای سازمان مذکور است. مسئولین مذکور حق الناس را بر گردن خود مستقر می کنند و ترسی از آخر و عاقبت خود و گناهانی که انجام می دهند ندارند. اگر ذره ای به فکر آخرت خود بودند این کارها را نمی کردند.
  5.  علی رغم شعارهای دهن پرکن مسئولین مذکور مبنی بر اقدامات اداری برای کاهش حجم پرونده ها در دیوان عدالت، از طریق اداری ظاهرا بیمه شدگان راه به جایی نمی برند. رویه اینها سوق دادن بیمه شدگان برای طرح شکایت در دیوان عدالت اداری جهت احقاق حق خود است. به همین خاطر است که جزو سه سازمان دارای بیشترین تعداد پرونده در دیوان عدالت است که قضات بیچاره را هم با این اقدامات خود خسته کرده اند.  
  6.  برای حل مشکل خود باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنید. خواسته دعوا : 1- الزام خوانده به اصلاح تاریخ حکم برقراری مستمری از کارافتادگی کلی و برقراری و پرداخت مستمری از تاریخ ابتلاء به بیماری(تحقق واقعی از کارافتادگی) 2- احراز وقوع تخلف سازمان مذکور جهت جبران خسارات وارده اعم از خسارت تاخیر تادیه و ضرر و زیان های مادی و معنوی مرتبط جهت اقدام از طریق محاکم عمومی دادگستری

ادمین : اطلاعات تماس بر اساس قوانین سایت بیدبرگ حذف شد 

قوانین سایت بیدبرگ


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (770 امتیاز)
لازم به توضیح است که واژه "تاریخ" در ماده 75 قانون تامین اجتماعی قبل از عبارات  "وقوع حادثه ناشی از کار" و " ابتلاء به بیماری" بایستی ذکر می شد که به نظر می رسد عمداً توسط قانونگذار استفاده نشده و به قرینه معنوی حذف شده است اما خللی به مفهوم ماده قانونی وارد نمی شود و این واژه"تاریخ" قابل استنباط است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (1,790 امتیاز)
با سلام شما میتونید به رأی وحدت رویه شماره 79 دیوان عدالت اداری که صراحت دارد کمیسیون های پزشکی تامین اجتماعی حق تعیین تاریخ ازکارافتادگی رو ندارند، استناد کنید، حتما دادخواست خود را بدهید وکیل باتجربه بنویسند، مثل من بعد از پنج سال برنگردید سرجای اول!!! حتما از وکیل باتجربه مشاوره بگیرید

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
0 پاسخ 501 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,955 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...