باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,598 بازدید
در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط (870 امتیاز)
سلام در بیمه تامین اجتماعی وقتی حقوق دریافت می کنیم سال به سال زیاد میشه آیا در مورد بیمه عمر هم همین جوریه؟یعنی اگه من بخوام به صورت مستمری دریافت کنم آیا حقوق پرداختی به من سال به سال افزایش داره یا نرخ ثابتی داره؟؟؟؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
سلام

بیمه عمر از یک طرف شبیه بیمه های اجتماعی است و از طرفی اختلافات زیادی دارد.

در پایان قرارداد بیمه عمر، به دلخواه ذینفع بیمه نامه انتخاب می شود که سرمایه بیمه نامه را یکجا دریافت نماید یا به صورت مستمری. تا به حال کسی را سراغ ندارم که حالت دوم را انتخاب کرده باشد.

مستمری بیمه عمر از قوانین اقتصاد خرد و محاسبات ریاضی پیروی می کند. به این صورت که همان سرمایه ای که قرار است یکجا پرداخت شود با محاسبات مربوطه و طی یک توافق با ذینفع، به مرور و به صورت مستمری پرداخت می شود.

با این وجود برخی از شرایط این مستمری با آنچه که در تامین اجتماعی رفتار می شود، متفاوت است. مثلا در مستمری تامین اجتماعی، تا زمانی پرداخت صورت می گیرد که افراد تحت تکفل بیمه شده وجود داشته باشد و برای تعیین افراد تحت تکفل هم رویه به خصوصی وجود دارد.

اما در بیمه های عمر، مبلغ مستمری، سال های پرداخت و نحوه پرداخت بیش از دریافت کننده مستمری اهمییت دارد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (77,080 امتیاز)
دوست گرامی سلام،وقت بخیر.در تکمیل فرمایشات همکار گرامی خودم باید خدمت تون عرض کنم که بیمه های عمر شامل قوانین تامین اجتماعی و وزارت کار نمیشه و شما سوابق تون در تامین اجتماعی رو نمیتونین بازخرید کنین و حق بیمه های پرداخت شده رو بازپس بگیرین،در حالی که بیمه های عمر قابلیت بازخریدی دارن و اگر شما بین 5 تا 10 سال حق بیمه پرداخت کرده باشی،میتونی حق بیمه های پرداختی خودت رو پس بگیری با سودی که بهش تعلق میگیره!!!!(بیمه های عمر،تنها بیمه هایی در ایران هستند که بجز پوشش های متنوع بیمه ای،سود بهش تعلق میگیره و به همین خاطر در سالهای اخیر توجه عموم مردم به آ؛ن بسیار زیاد شده است).

در بیمه های تامین اجتماعی،میزان دریافت حقوق بر اساس میزان پایه حق بیمه،میزان سنوات و.... محاسبه و پرداخت میشه و چون هر ساله حق بیمه ها بر اساس میزان پایه حقوق افزایش پیدا میکنه،در نتیجه پایه دریافتی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هر ساله و بر اساس این افزایش حقوق افزایش می یابد.

در بیمه های تامین اجتماعی شما یه سری مزایا بهتون تعلق میگیره که بر اساس قراردادهای وزارت کار و روابط بین کارفرما و کارگر تعریف شده و به جهت اینکه کارفرما در قبال کارگران خود وظایفی را دارد موظف به بیمه نمودن تمامی پرسنل خود می باشد.

اما در بیمه های عمر(که متاسفانه هنوز اجباری نشده اند و امیدوار هستیم که در آینده ای بسیار نزدیک این اتفاق مبارک نیز واقع شود)،هر فرد بر اساس معیارهایی خاص،اقدام به ثبت نام این بیمه نامه برای خود و افراد خانواده خود انجام میدهد.

بازنشستگی در بیمه های عمر( و در حال حاضر)،فقط و فقط بر اساس میزان اندوخته(قلک-سود) بیمه نامه و بر اساس سود نظام بانکی قابل محاسبه می باشد. بدین معنی که اگر بیمه شده ای،در پایان قرارداد خود بفرض 500 میلیون،700 میلیون،یک میلیارد و یا هر مبلغی که در انتهای قرارداد خود خواهد داشت،میتواند آن را با محاسبه سود سپرده بانکی تبدیل به مستمری نماید.

بنابراین در نظر داشته باشید که در حال حاضر( بدلیل وجود تورم بالا و عدم ثبات کشور از نظر اقتصادی)،هیچ شرکت بیمه ای توانایی دادن تعهد پرداخت حقوق در آینده را نخواهد داشت!!!

البته در حال حاضر تنها شرکت بیمه ای که بهمراه بیمه نامه عمر خود میزان حقوق آن را اعلام مینماید،بیمه عمر (مان) بیمه ایران است که آن هم با توجه به رتبه پایین توانگری این شرکت قدیمی و مادر،بعید است که بتواند در آینده به تعدات خود عمل نماید!!

با تجدید احترام

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (870 امتیاز)
چکار کنیم که در اینده بیشترین دریافتی را داشته باشیم و البته با کمترین پرداخت.ضریب تعدیل سالانه حق بیمه رو باید بیشترش کنیم یا ضریب تعدیل سالانه سرمایه؟

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (77,080 امتیاز)
آقای علیرضا سلام،وقت بخیر.
باید خدمت تون عرض کنم که راههای دریافتی بیشتر یا داشتن حداقل سرمایه فوت بهرعلت هست،بدون سایر پوششهای بیمه ای،یا ثابت بودن پوششها(تعدیل صفر) و بهمراه آن افزایش حداقل 10 تا 15% افزایش حق بیمه سالانه.
با تجدید احترام

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
5 پاسخ 5,065 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 3,666 بازدید
سوال شده خرداد 18, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 721 بازدید
سوال شده تیر 2, 2021 در بازنشستگی و مستمری توسط Nazanin_asgari (100 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 6,200 بازدید
سوال شده خرداد 25, 2021 در بازنشستگی و مستمری توسط milad dvr (100 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,433 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 1,258 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 524 بازدید
سوال شده اردیبهشت 9, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط mahtab keramat
0 امتیاز
1 پاسخ 426 بازدید
سوال شده مرداد 17, 2017 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط vahidkhoshzad (130 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 387 بازدید
+4 امتیاز
1 پاسخ 376 بازدید
سوال شده خرداد 15, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط شقاقی
0 امتیاز
1 پاسخ 3,310 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 374 بازدید
سوال شده فروردین 26, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط محمد
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...