باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,198 بازدید
در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط (100 امتیاز)

سلام.وقت بخیر.ممنون از پاسخ جنابعالی.
با فرض این که قراردادم 30 سالست و کارم پر خطر نیست و مقادیر افزایشی ها و غیره راتعیین و بایک شرکت بیمه قرارداد بیمه عمر و سرمایه گذاری منعقد کردم لطفآ به 5 سوال زیر پاسخ دهید:

  1.  آیا "سود تضمینی مشارکت شرکت بیمه ایی" به اضافه "سود قطعی" میشود دریافتی من . مثلا بعد 30 سال دریافتیم میشود 700 میلیون یعنی بیمه میتونه سود مشارکت نده و بشه 300میلیون و آیا در قرار داد قید شده که حتما سود مشارکت هم میده  (به عبارتی  اون عددی که در پایان قراردادم در جدول ذکر شده مثلا 30 سال قراره X تومن به من پرداخت بشه فقط سود قطعی هست و باید انتظار داشته باشم سود مشارکت بعدا اضافه میشه به همون X  تومن جدول قراردادم)؟
  2.  با فرض اینکه قراردادمان 30 ساله باشد و در سال 12 ام  بخواهم  مثلا 80 میلیونی وام بگیریم از حساب اندوخته  نهاییم که قراره در سال 30 ام بگیرم کم میکنه و یا اینکه این وام ارتباطی با اندوخته شما  بعد 30 ساله ندارد و یا باید جداگانه این مبلغ وام را برگردانم یا ...(کلا این وام از کجا پرداخت میشه به من و مهمتر بازپرداختش و ارتباطش با اندوخته امان چیه)؟
  3.  آیا سرمایه نقص عضو یا امراض خاص و امثال این ستون ها که رقمی ذکر شده در جدول در طول قرارداده 30 سالم یک بار قابل استفادست مثلا امراض خاص اگر 6 میلیون زده فقط یک بار تا 6 میلیون در 30 سال میتوانم استفاده کنم یا مثلا 10 سال یک بار قابل استفاده مجدد است؟
  4.  در مورد ستون هایی مثل سرمایه نقص عضو یا امراض خاص و امثال این ستون ها که در جدول ما مبالغی تعیین شده با فرض این که ما از مبالغ یک یا چند ستون استفاده کنیم دریافتی نهایی من بعد 30 سال قراردادم تغییر میکند(مثلا اگر از امراض خاص که 6 میلیونی استفاده کرده باشم این مقدار منهای دریافتیم که قراره در سال 30 ام بگیرم میشه؟)
    یعنی چه استفاده کنیم و چه استفاده نکنیم بیمه مبلغ تعیین شده در جدول که  در پایان 30 سال را پرداخت خواهد کرد؟
  5.  اگر شرکت بیمه ایی که بیمه عمر خریداری کردم قبل از 30 سال مثلا ورشکسته یا... شود بیمه مرکزی قرارداد من را به شرکت بیمه ایی دیگری انتقال میدهد که ادامه کار را با شرکت بیمه جدید طی کنم یا مثلا قرارداد من 30 ساله است و شرکت طرف قرارداد من در سال 23 ورشکسته میشود یا تا 23 سال که من واریز کردم بیمه مرکزی با من تسویه میکند و اون 7 سال مابقی هم ضرر و زیانش رو به من پرداخت میکند(چون طبق قرارداد باید من 30 سال مبالغی پرداخت کنم و بعد شرکت بیمه بعدپایان 30 سال مبلغی رو به من پرداخت کنه)؟

با تشکر.

- در صورتی که چند سوال دارید، هر سوال را در صفحات جداگانه بپرسید تا به صورت جداگانه بررسی و پاسخ داده شود. 

2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
سلام

پاسخ به این پرسش صبر و حوصله زیادی میخواهد، لطفا سوال ها را یکی یکی بپرسید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (77,080 امتیاز)
دوست گرامی سلام،وقت بخیر.

1-بجز سود تضمینی،در پایان هر سال مالی،شرکت های بیمه سود مشارکت در منافع را محاسبه و بصورت نرم افزاری روی اندوخته تضمینی بیمه نامه شما واریز میکنن.

چون تمام صورت های مالی شرکت های بیمه در رصد بیمه مرکزی هست،امکان تقلب و یا ندادن سود مشارکت وجود نداره،فقط میزان این سود بستگی به نوع سرمایه گذاری شرکت های بیمه در بخش های مختلف اقتصادی کشور می باشد.

2-برای وام،میزان اندوخته شما که در جدول با اعداد مشخص شده،تعیین کننده میزان وام شماست که تا 90% از آن به شما تعلق میگیره.قطعا" سود مشارکت در منافع نیز به آن اضافه شده و در زمان دریافت وام مشخص خواهد شد.

برای اینکه اندوخته نهایی و دریافتی شما،پس از دریافت وام کاهش پیدا نکنه،شما باید اقساط وام تون رو در سررسیدهای مقرر پرداخت کنین.در غیر اینصورت بابت دیرکرد پرداخت اقساط وام تون از اندوخته جریمه آن برداشت خواهد شد و یا از شما وجه اضافه بعنوان جریمه دیرکرد دریافت خواهد گردید.

3-در تمامی شرکت های بیمه،غرامت امراض خاص در کل یک بار قابل پرداخت می باشد تا سقف 50 میلیون تومان.

به این معنا که اگر بفرض بیمه شده ای،غرامت سرطان خود را در بیمه نامه دریافت کرد،پرونده امراض خاص آن بیمه نامه تا آخر مدت قرارداد بسته خواهد شد.
اما در بیمه پاسارگاد،هر یک از این 5 دسته امراض خاص،یکبار( مجموعا" 5 بار) و هر یک تا سقف 40 میلیون تومان ( مجموعا" 200 میلیون تومان) قابل پرداخت خواهد بود!!!

در مود نقص عضو،در هر سال بیمه ای و معادل با مبلغی که در ستون ریالی جدول پرداخت غرامت تعیین گردیده قابل پرداخت خواهد بود(به دفعات و تا سقف مشخص شده در جدول بیمه نامه).

4-اگر شما پوشش های بیمه نامه را خریداری کرده باشین،حق بیمه آن از حق بیمه اصلی پرداختی شما برداشت شده و یا بابت آن پوشش های اضافی از شما حق بیمه اضافی دریافت خواهد شد.

بنابراین چه شما از آن پوششها استفاده کنی و چه استفاده نکنی،اندوخته نهایی بیمه نامه شما همان است که در جدول بیمه نامه تان درج شده(البته بجز سود مشارکت در منافع).

5-اگر در هر سال بیمه ای،شرکت بیمه ورشکسته شود،ایفای تعهدات آن شرکت بطور قانونی بعهده بیمه ایران و بیمه مرکزی خواهد بود.

در نهایت تعهدات بیمه ایران برای پرداخت اندوخته مطابق با جدول بیمه نامه(بدون سود مشارکت در منافع) بوده و در صورتیکه بیمه گذار تقاضای ادامه آن را بنماید میتواند با دادن درخواست به بیمه ایران( بعد از انتقال سوابق بیمه از شرکت ورشکسته به بیمه ایران) ادامه یا فسخ آن را خواستار گردد.

در هر صورت تعهدات بیمه مرکزی و بیمه ایران،در زمان ورشکستگی شرکت های بیمه فقط تا میزان سود تضمینی بوده و سود مشارکت در منافع شامل بیمه نامه(تا زمان ورشکستگی شرکت بیمه) نخواهد بود.

در صورتیکه باز هم نقطه ابهام یا سوال دیگری داشتین با کمال افتخار در خدمت تان خواهم بود.

با تجدید احترام.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,587 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,957 بازدید
+4 امتیاز
5 پاسخ 4,744 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 980 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 420 بازدید
سوال شده آبان 11, 2020 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط rozhan_cd (100 امتیاز)
+1 امتیاز
2 پاسخ 3,218 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 444 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 1,106 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 2,579 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 664 بازدید
سوال شده مرداد 8, 2017 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط سعیدی پور (140 امتیاز)
+1 امتیاز
2 پاسخ 346 بازدید
سوال شده مرداد 17, 2016 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط tahmasbi (6,510 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 351 بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 13,031 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...