باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,396 بازدید
در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط (100 امتیاز)
با سلام

بینی من درحین کار شکسته شد و مجبور به جراحی استخوان بینی ام شدم بعد از یک ماه پیگیرکار های بیمه شدم که کارشناس بیمه مسولیت مدنی به من گفتند شکستگی بینی نقص عضو محسوب نمیشه که ما مبلغی تعیین کنیم به شما بدیم وما فقط هزینه درمان رو میتونیم بدیم واگر دیه میخاهی از کارفرما شکایت کن.

خاهشا منو راهنمایی کنید که اونا درست میگن یا میخان پولی به من ندن
ممنون میشم
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)
با سلام

طبق قاعده لاضرر و لا اضرار فی السلام ، هیچ زیانی که به مسلمان رسیده نباید جبران نشده باقی بماند . با استفاده از این قاعده فقهی ، شما میتوانید از باب مسئولیت مدنی از کارفرما شکایت کرده و دیه معادل ۱۰درصد یعنی ۲۱مبیلیون تکمان از کارفرمامطالبه کنید

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
سلام

چه بینی و چه هر عضو دیگری از بدن، وقتی بعد از شکستگی جوش می خورد، هیچگاه مثل بار اول نمی شود و در صورت بهبود، همواره با کمی تغییر شکل (هرچند ناچیز ) روبرو می شود.

بنابر در تعریف نقص عصو می گنجد. از طرفی شکستگی بینی بدون خونریزی و عمل جراحی و ممراقبت و سایر اقدامات درمانی نخواهد بود که همه این موارد مشمول دیه مقدر و غیر مقدر می شود.

چنانچه کارفرما بیمه مسولیت داشته باشد که کار راحت خواهد بود اما اگر بیمه مسولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان در کار نباشد، جبران این خسارت بر عهده شخص کارفرما به نسبت قصور و اشتباه وی خواهد بود.

اگر از کارفرما و بیمه گر وی شکایت نمایید، دادگاه طبق نظر پزشکی قانونی رای مبنی بر پرداخت دیه صادر می کند و دیگر جای تفاسیر شخصی و اظهار نظر های غیر منطقی وجود ندارد.

معمولا کارشناسان و پزشکان معتمد بیمه گر، عدالت را فدای حق المشاوره و حق کارشناسی خود می کنند و به نفع بیمه گر قضاوت می کنند.

ولی رای پزشکی قانونی و حکم دادگاه در این موارد به عدالت نزدیک تر است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,717 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,454 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,573 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,650 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 422 بازدید
سوال شده فروردین 13, 2016 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط بدون نام
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...