باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
870 بازدید
در حادثه ناشی از کار توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
با سلام

همسرم ۶ ماه قبل در اثر سقوط از نردبان درمحل کار دچار حادثه شده و بدون وجود اورژانس به بیمارستان منتقل شده،دچار ترک خوردگی ۲ مهره و تخریب دیسک شده که جراحی انجام شده و دیسک رو کلا برداشتن و ۲ پلاتین گذاشتن که مادام العمر باهاش هستند، دکتر متخصص گفته این مشکلات بوجود امده ۱۰۰ درصد در اثر حادثه بوده ولی نقص عضو نیست و بیمه ایران که کارخانه قرارداد داره جهت بیمه حوادث ، گفته که فقط هزینه های پزشکی رو میده

آیا دیه ای تعلق نمیگیره اصلا؟؟حتی با شکایت از کارفرما؟؟و درصورت مثبت بودن پاسخ راهنمایی کنید ما از کارفرما شکایت کنیم دیه رو کارخونه باید بده یا بیمه؟

ممنون‌میشم راهنمایی کنید
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
سلام

کارفرما در قبال حوادثی که برای کارکنانش در محل کار یا ماموریت رخ می دهد، مسئول است و ملزم به جبران خسارت یا پرداخت جزای نقدی (دیه )

گرچه این حادثه نقص عضو محسوب نمی شود ولی شخص زیاندیده مقداری از کار افتاده می شود و نمی تواند با کیفیت قبل از حادثه به امور خود رسیدگی کند.

از طرفی از کار افتادگی و نقص عضو دو واژه ای هستند که در فرهنگ بیمه ای همیشه همراه هم هستند و به نوعی بیانگر خسارت های جانی غیر فوتی هستند و نمی توان بین این دو از لحاظ حقوقی و بیمه ای فرقی قائل شد. که مثلا فلان شخص فقط در قبال نقص عضو مسئول است یا برعکس.

در صورت احراز قصور و اشتباه  کارفرما در حوادث ناشی از کار، مسئول جبران خسارت های وارده به کارکنان خود است. حال اگر کارفرما این دوراندیشی را کرده باشد که برای این مسئولیت بیمه نامه ای خریده باشد، بیمه گر تا سقف مندرج در بیمه نامه اقدام به مرداخت خسارت می نماید و اگر سقف تعهد بیمه نامه کمتر از میزان خسارت باشد، کارفرما در قبال مازاد خسارت ها، مسئول خواهد بود.

اگر هم شرکت بیمه گر شرط و شروطی برای پرداخت خسارت لحاظ نمود، با تنظیم یک دادخواست از مقام قضایی بخواهید که به حقوق شما رسیدگی نماید. آن وقت رای پزشکی قانونی ملاک صدور رای دادگاه خواهد بود کارفرما و بیمه گر متضامنا ملزم به پرداخت خسارت های وارده به شخص زیاندیده خواهند بود.

به نظر پزشک معتمد هم قناعت نکنید. پزشکان معتمد عمدتا به نفع بیمه گر نظر می دهند و منافع زیاندیده را نادیده می گیرند.

اما از آنجایی که حق از بین رفتتی نیست، اگر احساس کردید که حقوق شما بیش از مقدار دریافتی از بیمه گر و کارفرما است، می توانید نسبت به مطالبه مازاد، اقدام نمایید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,253 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,611 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 19,772 بازدید
سوال شده اردیبهشت 14, 2018 در دیه و بیمه خودرو توسط morteza025 (100 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1,447 بازدید
سوال شده تیر 18, 2017 در دیه و بیمه خودرو توسط pourya kaboli (100 امتیاز)
0 امتیاز
3 پاسخ 12,940 بازدید
سوال شده آبان 22, 2017 در دیه و بیمه خودرو توسط ali_mhmdi (100 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 14,089 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 830 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 6,753 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 28,820 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...