باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,046 بازدید
در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط (100 امتیاز)

با سلام

اینجانب در کارگاهی مشغول به کار بودم که بوسیله اره برقی دو انگشت حلقه و کوچک تا پوست قطع شد که با مراجعه به بیمارستان انگشتها پیوند شده و زخمها رو به بهبود می باشند.

کارفرما بعد از گزارش دادن حادثه ناشی از کار، امور مربوط به بیمه مسئولیت را که بند رای بدون دادگاه را نیز شامل میشد پیگیری کردند.

من از کارفرما شکایتی نکردم ، پزشکی قانونی نیز نرفته ام  چون نامه ای به من جهت انجام این امر داده نشد. (بنا به گفته کارفرما ، بیمه ، پرونده را تکمیل و ارسال کرده است) هم اکنون که بیش از 2 ماه گذشته هنوز خبری از دیه بیمه مسئولیت نشده (و اکنون سوالها) :

  1. مدت انتظار جهت دریافت دیه از بیمه چقدر است؟
  2.  آیا عدم شکایت من از کارفرما مشکلی در روند کار ایجاد می کند؟
  3.  با توجه به اینکه ماه محرم این اتفاق افتاده و انگشت حلقه از بند سوم و انگشت کوچک از بند دوم تا پوست (انگشتها از پوست آویزان شده بودند) قطع شده بودند مبلغ تقریبی دیه چه میزان خواهد بود؟
  4.  آیا در صورت وجود مشکل در روند کار امکان شکایت اینجانب از کارفرما وجود خواهد داشت؟
  5.  بیمه مسئولیت از شهر دیگری که کارفرما در آن آشنا داشت پیگیری شده است . آیا امکان کاهش مبلغ دیه از طرف آشنای کارفرما وجود دارد؟

ضمنا در گزارش حادثه بی احتیاطی اینجانب قید شده است.

البته تا کنون هیچ متنی توسط اینجانب به امضا نرسیده است.

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
سلام

در حوادث ناشی از کار، تمام یا بخشی از قصور و اشتباه به کارفرما مربوط می شود. بهتر آن بود که از کارفرما شکایت می کردید تا بیمه گر بر اساس رای دادگاه و پزشکی قانونی خسارت شما را پرداخت می کرد.

اما الان هم دیر نشده، با کارفرما صحبت کنید که شکایت به منظور احقاق حقوق و استفاده از بیمه مسولیت است.

اگر شکایت نکنید بیمه گر شما را به کارشناسان معتمد خود ارجاع می دهد و معمولا خسارتی که ایشان برآورد می کنند کمتر از میزانی است که دادگاه تعیین می کند.

حتی اگر شکایت نکردید، پرونده خسارت را در شرکت بیمه پیگیری کنید و اگر مشاهده کردید که حقوق شما بیش از این مقدار است، نسبت به مازاد خسارت، از شرکت بیمه شکایت کنید. این مورد به دوستانی پیشنهاد می شود که نگران خراب شدن رابطه کاری با کارفرما هستند.

مدت زمان رسیدگی به پرونده تابع شسته رفته بودن مدارک شما و شرایط اداری در شرکت بیمه است. اصلا نمی توان پیش بینی کرد. از یک ماه تا 0ند سال در نظر بگیرید.

میزان غرامت پرداختی به شما هم تابع شدت جراحت، میزان از کارافتادگی دائم است.

هزینه های پزشکی در طول این مدت نیز تا سقف تعهد بیمه گر، قابل پرداخت است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
2 پاسخ 17,058 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 6,650 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...