باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
846 بازدید
در مفاصا حساب بیمه توسط (100 امتیاز)

سلام وقت بخیر

ما یه شرکت 5 نفره پیمانکاری خدمات فناوری اطلاعات هستیم که پروژه هایی که از کارفرمایان دولتی و خصوصی که میگیریم رو به چهار صورت انجام میدهیم. یا توسط نیروهای بیمه شده خودمان، یا توسط یک نفر بیرونی، یا توسط چند نفر بیرونی و یا توسط یک شرکت بیرونی.

چند سوال در این خصوص داشتم:

1) اگر ما پروژه را با نیروهای خودمان انجام دهیم، و دارای دفاتر قانونی باشیم و بیمه پرسنل خود را به طور ماهیانه پرداخت کرده باشم و همچنین در قرارداد به صراحت ذکر شده باشد که انجام کار فقط توسط پرسنل پیمانکار انجام گرفته است، قاعدتا طبق بخشنامه 14.3 ، سازمان تامین اجتماعی هیچ هزینه ای دیگری بابت بیمه نباید از ما بگیرد. این درست است؟ ضمنا این مسئله به حجم قرارداد ما با کارفرما ربط پیدا می کند؟ مثلا اگر ما یک قرارداد 200 میلیون تومانی خدماتی (مثل راه اندازی یک شبکه و یا نوشتن یک برنامه ) را با پنج نفر از نیروهای بیمه شده خود در داخل شرکت انجام دهیم، آیا سازمان تامین اجتماعی با توجه به مبلغ قرارداد و حجم فروش بالای این پروژه می تواند مطالبه مبلغی (بغیر از هزینه ماهیانه بیمه 5 نفر که به صورت ماهیانه همیشه پرداخت می کنیم) را مطالبه کند؟

2) برخی از پروژه ها را که با یک شخص بیرونی انجام می دهیم، قرارداد می بندیم و یک نامه هم به تامین  اجتماعی می زنیم و اطلاع می دهیم که این قرارداد با یک شخص بیرونی در حال انجام است. در این حالت طبق بخشنامه 14.3 پروژه های فناوری اطلاعات چون راسا توسط یک نفر بوده کارفرما پروژه از نا مفاصا حساب نمی خواهد و اگر هم بخواهد چون برای بیمه احراز شده است که راسا با یک نفر بیرونی کار کردیم ، مفاصا را می دهد. اما در برخی از پروژه ها اشخاص بیرونی تمایل دارند که قرارداد نبندند و فاکتور بدهند. آیا اگر فاکتور بگیریم، این کار برای ما ریسک دارد؟ یعنی ممکن است بیمه هر جور بخواهد تفسیر نماید؟ و ما را مشمول 14.3 و معافیت از پرداخت هزینه برای مفاصا حساب نکند؟

3) طبق  بخشنامه 14.3 در صورتیکه چند نیروی بیرونی را بکار بگیریم باید 7 درصد بعلاوه بیمه بیکاری را پرداخت نماییم. اولا از حضورتون سوال داشتم که بیمه بیکاری حدود چقدر است ؟ زیر یک درصد است؟ ثانیا این 7 درصد ، در واقع 7 درصد از رقم کل قرارداد ما با هر یک از آن افراد است؟ ثالثا در این حالت باید با هر یک یک قرارداد جداگانه بنندیم یا بهتر است با هر یک قرارداد تکی بنندیم؟ همچنین راهی ندارد که پروژه را به فازهای مختلف تقسیم کنیم و برای هر فاز با یکی از آن ها قرارداد ببندیم و به بتوانیم از معافیت بند 1 اشخاص حقوقی 14.3 استفاده کنیم و اعلام کنیم که راسا هر یک قسمتی از کار را انجام داده اند در نتیحه نیاز به مفاصا حساب نباشد؟

از طولانی شدن پرسش عذرخواهی می کنم. سعی شد اطلاعات ارسالی کامل باشد.

ادمین : برای دریافت سریع تر و دقیق تر پاسخ، سوالات خود را در صفحات مجزا بپرسید 

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (12,000 امتیاز)
با سلام

باتوجه به حجم و گستردگی  سوالات متاسفانه جواب در این صفحه نمیگنجد و نیاز به مشاوره تلفنی و یا حضوری  می باشد

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...