باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
564 بازدید
در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط (130 امتیاز)

باسلام.چندسوال درموردمالیات برارزش افزوده بیمه عمرداشتم.

  1. آیاشرکتهاازبیمه نامه هایی که چندسال ازقراردادشون گذشته مجازبه گرفتن مالیات برارزش افزوده هستن یاخیر؟چون امسال قراربه گرفتن مالیات شده آیابرای بیمه نامه های قدیمی هم هست یافقط برای بیمه هایی ست که ازامسال قراردادمیبندن؟
  2. درصورت مثبت بودن سوال قبلی آیاشرکتهای بیمه مجازهستن مبلغ مالیات روازصندوق ذخیره ریالی بیمه شده بدون اجازه بیکباره کسرنماید؟یااینکه کل مبلغ مالیات سالهای قبل رودراقساط پیش رودریافت کنند؟
  3. درصورتی که مبلغ قراردادبیمه شده بعلاوه مالیات به مبلغی برسدکه بیمه شده توان پرداخت قسط رونداشته باشدیامیتواندمبلغ مالیات رادرچندقسط پرداخت کندوچه مراحلی دارد؟
  4. باتوجه به اینکه درزمان انقعادقراردادنمایندگان بیمه متذکرشدن که بیمه های عمرمعاف ازمالیات وخارج ازقانون ارث میباشدواکنون این قانون باعث رداین نظرشده آیامیتوان ازشرکت شکایت کردوملزم به پرداخت این مبلغ کردشون؟به چه ارگانی بایدمراجعه وچه مدارکی نیازهست؟
  5. آیااین مالیات به ارزش بازخریدی یادرپایان قراردادبه صندوق ذخیره وارزش سودمشارکت شرکت وبیمه شده ویاهزینه فوت ویادرمان نیزمربوط میشودازاون مبلغ نیزبابت مالیات کسرمیگردددرصورت مثبت بودن پاسخ درصدش رواعلام بفرمایید؟

لطفابه تمامی سوالاتم جداجدا پاسخ شفاف بدین.ازشماکارشناس محترم کمال تشکررودارم.

سلام 
در صورتی که سوال جدید دارید می تونید از بخش طرح سوال در بالای صفحه استفاده نمایید:
https://goo.gl/aueNlw

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (77,080 امتیاز)
دوست گرامی سلام،وقت بخیر.

۱_در پاسخ به سوال تون باید عرض کنم که بله،مالیات بر ارزش افزوده شامل تمام بیمه های عمر  از ابتدا به ساکن قانون ارزش افزوده شده و میشود.

۲_بعضی از شرکتها مالیات بر ارزش افزوده رو جدا از حق بیمه از بیمه گذاران دریافت می کنن،و بعضی از شرکتهای بیمه،از محل اندوخته(ذخیره ریاضی) بیمه نامه آن را برداشت و بحساب ارزش افزوده واریز مینمایند.برای برداشت مالیات نیز،طبق قانون نیازی به کسب اجازه از بیمه گذار و یا بیمه شده نخواهند داشت.

۳_اگر توان پرداخت حق بیمه و مالیات آن را نداشته باشید(بسته به شرکت بیمه ای که از آن بیمه نامه را خریداری فرمودین)،باید باهاشون تماس بگیرین تا مشخص بشه که برای ادامه بیمه نامه تون ،چه راهکارهایی دارن.

۴_بله همینطوره که میفرمایین،ولی این قانون همزمان با اجرایی شدن مالیات بر ارزش افزوده،به شرکت های بیمه ابلاغ شده و آنها نیز از این قانون مستثنی نیستن و نمیتونن خلاف قانون عمل کنن.

۵_بستگی به شرکتی که ازش بیمه نامه رو خریداری کردین داره،هر شرکتی به نوعی که در سیستم نرم افزاری خودش( بر اساس قانون)، تعریف شده عمل میکنه.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,955 بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 597 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,386 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1,063 بازدید
سوال شده مرداد 7, 2016 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط فاطمی
0 امتیاز
1 پاسخ 433 بازدید
سوال شده مرداد 17, 2017 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط vahidkhoshzad (130 امتیاز)
+3 امتیاز
2 پاسخ 1,918 بازدید
سوال شده اردیبهشت 9, 2016 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط سپهر
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...