باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
4,471 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط (160 امتیاز)

سلام.درمورد خبر زیر اطلاعی دارید؟

#بازنشستگی ☂
#قوانین ⚖

 #شرایط بازنشستگی شاغلان در #مراکز_درمانی با ٢٠ سال #سابقه کار و بدون شرط سنی
 

سیدمحمدعلی جنانی افزود: به همین منظور بخشنامه ٤٦،٢ مستمری ها با عنوان بازنشستگان کارکنان شاغل در بیمارستان ها و سایر مراکز بهداشتی درمانی وابسته به دستگاه های اجرایی به تمامی شعب تامین اجتماعی ارسال شده تا شاغلان در این بخش ها بتوانند از این بخشنامه بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: براساس این بخشنامه همه کارکنان شاغل در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی همه وزارتخانه ها، شرکت ها، موسسات دولتی، شهرداری ها، بانک ها و موسسات و شرکت ها در نهادهای عمومی غیردولتی که این قانون را شامل می شوند، می تواند پس از ٢٠ سال بازنشسته شوند.
وی تصریح کرد: افرادی که دارای حداقل ٢٠ سال سابقه خدمت و پرداخت حق بیمه هستند، دو سوم این ایام را در مشاغلی که در این بخشنامه آمده می توانند بدون شرط سنی تقاضای بازنشستگی خودشان را به بالاترین مقام دستگاه ارائه دهند و در صورت موافقت کارفرما درخواست مربوطه را با احکام پرسنلی و سایر مدارک به واحدهای اجرایی ما ارائه دهند.
جنانی اضافه کرد: همچنین حداکثر سنوات ارفاقی برای این افراد ٥ سال است و مجموع سنوات ارفاقی و اصلی نباید از ٣٠ سال تجاوز کند.
مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: در این بخشنامه نیز مشاغل کارکنان شاغل در بخش های بهداشت و درمان به دو نوع مشاغل درجه یک و دو تقسیم شده است که برای مشاغل درجه یک به ازای هر سال فعالیت یک ماه سنوات ارفاقی و مشاغل درجه دو به ازای هر سال دو ماه سنوات ارفاقی داده می شود.
وی مشاغل درجه یک را عمدتا پست های کاردانی، کارشناسی ارشد، اتاق عمل، هوشبری، ماما، پست های مسئول فنی آزمایشگاهها و فوریت های پزشکی عنوان کرد و افزود: همچنین مشاعل درجه دو کاردان ارشد آزمابشگاهها و دیگر مشاغل مربوطه است که بیشتر درباره مشاغل سخت و زیان در مراکز درمانی و بیمارستانی است.
جنانی ادامه داد: براساس مصوبه هیات دولت، سازمان تامین اجتماعی نیز این بخشنامه را برای بهره مندی کارکنان شاغل در مراکز درمانی و بیمارستانی صادر کرده است و از شهریورماه این بخشنامه در اختیار شعب تامین اجتماعی قرار گرفته است.
سازمان تامین اجتماعی ٤٢ میلیون بیمه شده دارد که حدود سه میلیون نفر از آنها بازنشسته و مستمری بگیر هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (68,610 امتیاز)
با سلام

در صورت دارا بودن خانم های شاغل و مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی که شامل 20 سال سابقه و 42 سال سن میگردد در صورت شاغل بودن در زمان درخواست میتوانند نسبت به در خواست بازنشستگی خود اقدام و با 20روز حقوق بازنشسته شوند

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 513 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,032 بازدید
سوال شده خرداد 13, 2017 در بازنشستگی و مستمری توسط عبدالرضا جاودان (2,510 امتیاز)

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...