باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,080 بازدید
در بیمه بیکاری توسط (140 امتیاز)
با سلام.خانمی هستم که 5 روز پیش در تاریخ 96/5/15 مشغول بکار و بیمه شدم و تا کنون هیچگونه سابقه بیمه ای  نداشتم.

شواهدی در بدنم وجود دارد که فکر کنم باردار هستم. میخواستم بدانم آیا در صورت بارداری و با توجه به اینکه سابقه ام کم است میتوانم از مرخصی زایمان استفاده کنم.؟؟؟

از تاریخ  96/5/15 چه مدت باید برایم بیمه رد شود تا مشمول استفاده از مرخصی زایمان و بیمه بیکاری بعد از مرخصی زایمان شوم؟؟

مثلا اگر سه ماه رد شود بعد از سه ماه میتوانم از مرخصی زایمان استفاده کنم.

سوال بعدی اینکه بعد از سه ماه کار کردن و رد شدن سابقه بیمه و 6 ماه هم مرخصی زایمان(جمعا 9 ماه کارکرد و مرخصی) اگر کارفرما با بازگشت بکارم مخالفت کرد و نیروی جدیدی جایگزین من کرده بود میتوانم از بیمه بیکاری استفاده کنم؟

 یا حداقل باید در یک کارگاه یکسال سابقه داشت؟

(با توجه به تفاهم نامه وزارت کار و تامین اجتماعی که برای استفاده از مقرری بیکاری باید یکسال در اخرین کارگاه سابقه پرداخت بیمه داشت)
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (55,060 امتیاز)
ویرایش شده توسط

با سلام

1- حداقل 2 ماه سابقه مورد نیاز است ولی بهتر است بیشتر شود تا مبلغ مقرری استعلاجی زایمان مناسب باشد . ضمنا کارفرمایتان چگونه با این وضعیت حاضر به استخدام شما شده است ؟

2-برای دریاقت مقرری بیمه بیکاری حداقل 1 سال سابقه کار نیاز دارید (و البته 6 ماه سابقه بیمه پردازی نیاز است) و معمولا اینگونه نیست که بعد از مرخصی زایمان بتوانید از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنید و باید تا 2 سال بعد از زایمان به کارتان ادامه دهید . اگر کارفرما قبول نکرد باید از اداره کار حکم بیاورید .

با تشکر


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,155 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 5,471 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,321 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 970 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...