باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,045 بازدید
در از کار افتادگی و کمیسیون پزشکی توسط (100 امتیاز)
دو سال سابقه بیمه دارم سال پیش کارت سلامت گرفتم که مشکلی نداشتم الان چهار ماهه بیمارستان بستری هستم بیماریم  کرون رودس که درمان نداره... و بعد از مدتی روشن میشه و از پا میندازم
 بنظرتون بالای 66 درصد بم تعلق میگیره پزشک معالجم هم تاکید کرده کار نکنی چون من کابینت سازی فلزی کار می کنم ممنون میشم جواب بدین
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (4,300 امتیاز)
بر اساس ضوابط سازمان تأمین اجتماعی در صورتی که از کار افتادگی بیمه شده بین ١٠ تا ٣٣ درصد باشد و بیمه شده بر اثر حوادث ناشی از کار دچار آسیب شده باشد استحقاق دریافت غرامت مقطوع نقص عضو را خواهد داشت.

اگر میزان کاهش توانایی کار بیمه شده بر اساس نظر کمیسیون پزشکی بین ٣٣ تا ٦٦ درصد باشد، در صورتی که صدمه وارده به بیمه شده بر اثر حوادث ناشی از کار باشد وی از کار افتاده جزیی ناشی از کار شناخته می شود.
چنانچه بیمه شده ای در اثر حادثه ناشي ازكار ياحوادث غیر ناشی از کار و یا بیماری های عادی آسیب دیده و توانایی خود را حسب نظر کمیسیون های پزشکی پیش بینی شده در قانون تأمین اجتماعی به صورت کامل از دست بدهد  درصورتيكه حادثه ناشي از كار باشد با هر ميزان سابقه بيمه مستمري براي وي برقرارودر صورتيكه حادثه غير ناشي از كار و يا بيماري عادي باشد بايدبيمه شده  ظرف ١٠ سال قبل از تاریخ وقوع حادثه غیر ناشی از کار یا شروع بیماری منجر به ازکارافتادگی کلی، دارای یک سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان بوده و نیز ظرف یک سال قبل از تاریخ وقوع حادثه یا بیماری مورد بحث دارای ٩٠ روز سابقه پرداخت حق بیمه باشند.
بیمه شدگانی که طبق نظریه پزشک معالج به عنوان از کار افتاده کلی معرفی می شوند در صورتی که نظر پزشک معالج توسط کمیسیون پزشکی تأیید شود برای برقراری مستمری از کارافتادگی باید با در دست داشتن  نظریه کمیسیون های پزشکی بدوی یا تجدید نظر، تصویرشناسنامه بیمه شده و افراد تحت تکفل خویش، کارت ملی و تصویر سند ازدواج به آخرین شعبه تأمین اجتماعی که دریافت کننده حق بیمه آنان است،مراجعه کنند.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده آبان 27, 2018 در از کار افتادگی و کمیسیون پزشکی توسط (100 امتیاز) در صورت کسری سابقه برای از کار افتادگی بر اثر تصادف چه راهکاری وجود دارد ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,728 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 7,810 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,282 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...