باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,505 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (110 امتیاز)
با سلام و خسته نباشید.

 بنده از سال 1388 تا 1393 در یک شرکت پیمانکاری مشغول به کار بودم ولی متاسفانه مدرک یا قراردادی هم اون زمان نبسته بودم چون دانشجو بودم کار میکردم همینجوری و بیمه من رو رد میکرده طی اون 5 سال.

الان بعد از گذشت 3 سال از اخرین لیست رفته شکایت کرده به سازمان که من اون زمان لیست خلاف دادم و مدت زمان 5 سال بیمه من رو حذف کنه.

و اداره تامین اجتماعی بازرس و هیئت سه نفره در مرحله اول این رو تایید کردن و نامه به سازمان تامین اجتماعی کل استان فرستادن و سازمان استان این مساله حذف بیمه من رو به کمیته برده و میخاد اون مدت زمان 5 سال من رو حذف کنه.

در ضمن میگه اگه مدارکی دال بر اثبات کارکرد خود در ان زمان داری بیار ارایه بده اگر نداره تا یک هفته دستور حذف بیمه شما رو صادر میکنه کمیته.به نظر شما من چه کاری کنم؟

ممنون
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (55,060 امتیاز)
با سلام

1- نفرموده اید چرا کارفرمایتان چنین کاری می خواهد بکند چون برای خودش نیز جریمه هایی به همراه دارد .

2-فیش حقوق ، گواهی پرداخت حقوق به حسابتان که از بانک گرفته می شود ، لیست حضور و غیاب ، لیست مالیات کارفرما که از حقوق تان کم کرده است ، گواهی شاهدان و مواردی از این قبیل را می توانید استفاده بکنید .

با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (110 امتیاز)
متاسفانه هیچ مدرکی ندارم.چون اولا شرکت اشنا بوده و همینجوری بیمه رد میکرده.و به علت اینکه مفاصا حساب کارفرما از کارکردش بیشتر شده الان اومده میگه یا 14 ملیون بده یا میرم حذف بیمه بدم.و چون پول رو ندادم الان رفته طی نامه ای مبنی بر لیست خلافی و حذف بیمه اقدام کرده.الان مدت بیمه من 5 سال هستش که داره حذف میشه . چون من اون زمان زیاد حضور فیزیکی نداشتم در کارگاه و فقط کارهای اداری شو در شهرستان انجام میدادم.به نظر شما الان چه کاری میتونم بکنم؟؟ممنون از لطفتان
توسط (55,060 امتیاز)
ویرایش شده توسط
با سلام

به این سادگی هم نیست . قبل از حذف بیمه شما توسط تامین اجتماعی تا 2 برابر مبالغ حق بیمه احتمال جریمه شدنش هست (جریمه شدنش حتمی است ) . اگر مدارکی که گفتم دارید حتما به شعبه تامین اجتماعی ارائه داده و درخواست بازرسی تحقیقی دهید . گواهی شاهدان برای اداره کار و تامین اجتماعی ظاهرا دیگر مورد استناد قرار نمی گیرد . اگر فیش پرداخت حقوق ، لیست مالیات داده شده ، پرینت حضور و غیاب را به اداره کار و تامین اجتماعی ارائه دهید مطمئنا مساله حل می شود . اگر ندارید پس چگونه در آنجا کار می کرده اید .
با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (110 امتیاز)
با سلام و تشکرات فراوان بابت پاسخگویی.حقیقتش من توی اون شرکت کار نکردم فقط چون اشنا بوده همینجوری بیمه برای من رد میکرده و من هم اصلا حضور فیزیکی در کارگاه نداشته ام.الان این اشنا اومده میگه چون بیمت کردم یا ۱۴ میلیون بده یا من برم حذف بیمه کنم.چون من هم ندادم لج کرده و درخواست حذف بیمه داده.متاسفانه من هم هیچ مدرکی مثل قرار داد و .. از کارفرما ندارم.به نظر شما هیچ کاری نمیشه کرد؟
ممنون
توسط (55,060 امتیاز)
با سلام

اگر بازرسی تحقیقی بکنند که بدتر می شود . بهتر است با ایشان یک جوری کنار بیایی . چون خودشان هم جریمه شده و متضرر می شوند .

با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (55,060 امتیاز)
با سلام

امروز از همکاران این سوال را دقیق پرسیدم . هر چند کار شما هم از نظر قانونی اشتباه بوده است ولی این را بدانید که تامین اجتماعی به این راحتی سابقه را حذف نمی کند و نیاز به حکم قضایی دارد که کار بسیار سختی است . در اداره کار بگویید ماهانه به صورت دستی حقوق می گرفته اید و مدرکی ندارید .

با تشکر

با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (110 امتیاز)
البته من و برادرم و چهار نفر دیگه همین شرایط رو داریم که اسم شش نفرمان به سازمان جهت حذف بیمه رفته.
توسط (110 امتیاز)
سلام و خسته نباشید.واقعا تشکر میکنم بابت پاسخگویی.متاسفانه امروز در جلسه کمیته سازمان تامین اجتماعی تبریز با نظر شورای گروه تصمیم به حذف بیمه من و چند نفر که وضعیتشان مثل من هست اقدام کرده اند و طی نامه ای به اداره تامین اجتماعی اهر جهت حذف بیمه اقدام نموده اند.نمیدونم سازمان کل بدون جواب مراجع قانونی چطور اقدام به حذف کرده اند.الان ما به اداره کار شکایت کنیم یا سازمان کل یا دیوان عدالت اداری؟؟ممنون
توسط (110 امتیاز)
سلام. لطفا جواب بدید.خواهش میکنم.امروز از طرف اداره کل تامین اجتماعی تبریز دستور حذف بیمه به اداره تامین اجتماعی اهر صادر شده و فردا هم نسبت به حذف بیمه اقدام میکنن..بعد حذف بیمه من به کجا شکایت کنم؟؟ممنون میشم اینو هم جواب بدین.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 711 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,932 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1,509 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,041 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4,017 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,757 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,115 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 439 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,567 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...