باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
2,082 بازدید
در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط
از سال 85 که بنده از خدمت آمدم با برادرم  یک مغازه موبایل فروشی دایر کردیم و مشغول بودیم . بازرس بیمه که چندین برای بازدید که اومده بود ، در گزارش خودش منو به عنوان کارگر و برادرمو به عنوان کارفرما در گزارش رد کرده بود بدون اطلاع ما ! و تقریبا 2 سالی که ما اون مغازه رو داشتیم برای من 8 ماه سابقه بیمه در سوابقم ثبت کرده بودن . بعدها که مغازه جمع شد ، چندین بار برای داداشم از طرف بیمه اخطاریه اومد که حق بیمه کارگر خودتو نریختین و جریمه کرده بودن برادرمو . من و برادرم چندین بار به بیمه مراجعه کردیم و گفتیم ما هر دو کارفرما بودیم چون یه وقتایی من بودم یه وقتایی اون اما بیمه به هیچ وجه قبول نمیکرد و گفتن باید مبلغ بیمه و جریمه رو بپردازین ! و از سال 86 به الان من دیگه جایی بیمه نشدم و کسی کارفرمایی برام حق بیمه رد نکرد. الان دارم یک فست فود راه میندازم و مکانی که میخوام اینکارو بکنم برای پدرم و به اسم ایشون هست و اینکه من میخوام خودمو همسرمو بیمه کنم . الان پدر من میتونه به عنوان کارفرما و من به عنوان کارگر خودمو بیمه کنم ؟ و اینکه وقتی من بیمه بشم تکلیف همسرم چی میشه ؟و حق بیمه ای که پدرم باید هر ماه برای بیمه واریز کنه چه مبلغی هست ؟ و اینکه من 19 ماه خدمت سربازی دارم ، آیا اون مدت رو هم میتونم روی سوابقم بیارم ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط
1. کارفرما کسی است که مدارک مالکیت و مجوز فعالیت بنام او باشد. اگر شما شریک بوده اید می بایست در جواز کسب صادره نام شما به عنوان شریک ثبت می شده است. وقتی بازرس محترم شعبه برای بازرسی مراجعه می کند باید با ارائه مدارک موضوع روشن و بحث بدهی منتفی می شد. اگر شراکت شما زبانی بوده که کار بازرس درست بوده است.

2. وقتی بدهی اعلام می شود (برای اولین بار) بصورت #برآوردی است و تا یکماه از تاریخ #ابلاغ قابل اعتراض و پیگیری است. بعد از مهلت مذکور به هیچ وجه قابل اعتراض نمی باشد. البته شرایط خاصی هم دارد.

3. توصیه می کنم حق بیمه و جرائم مربوط به سابقه بیمه را شخصا تقسیط نموده یا نقدا بپردازید . ارزشش را دارد.

4.بله پدر شما می تواند شما و همسرتان را بیمه کند اما حق بیمه بر مبنای 30 درصد دستمزد محاسبه می شود و بابت هر نفر در سال 1395 از 285000 تومان ماهانه کمتر نخواهد بود(بیشتر است). ضمن اینکه وقتی شما بیمه شوید همسر شما از مزایای (بیمه ای و درمانی) بیمه شما منتفع می شود و در واقع توصیه نمی کنم ایشان را هم بیمه کنید.

توضیح: اگر فقط شما بیمه شوید؛ حق بیمه 27 درصد محاسبه می شودزیرا کارگاه خانوادگی شده و مشمول بیمه بیکاری (در صورت اخراج) نمی شوید.

5. برای خرید سابقه دوران خدمت سربازی باید بعد از دوسال سابقه بیمه اقدام نمائید.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+3 امتیاز
1 پاسخ 715 بازدید
سوال شده فروردین 4, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط حسين نژاد
0 امتیاز
1 پاسخ 885 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 543 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 921 بازدید
سوال شده اسفند 31, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط مهدی تبریز
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,027 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 540 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...