باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,184 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط (100 امتیاز)
با سلام و وقت بخیر

 این جانب در بمهن ماه سال 93 بازنشسته شده ام. در دو سال پایانی خدمت از دو کارگاه برای من حق بیمه پرداخت شده است. در کارگاه اول با 25 سال سابقه معادل حداقل حقوق(612 هزار تومان) و در کارگاه دیگر به مدت 30 ماه معادل بیش از یک میلیون تومان برای بنده پرداخت میشده است.

پس از بازنشستگی بیمه اعلام کرد که نحوه محاسبه تغییر کرده و مستمری بنده را معادل حداقل حقوق ینی همان 612 هزار تومان تعیین کردند.

 این در حالیست که گفته میشد مستمری من کمتر از حداقل باید باشد اما طبق قانون به حداقل رسانده اند. تا کنون نیز مستمری بنده معادل حداقل پرداخت میگردد. در این مدت هرچه تلاش کردم نتوانستم راهنمایی درستی بگیرم.

آیا محاسبه درست انجام شده؟ اگر خیر چگونه پیگیری کنم؟ تقاضا دارم در صورت امکان به طور دقیق راهنمایی بفرمایید تا بلکه گره ای از کار بنده باز شود.

با سپاس فراوان
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (55,060 امتیاز)
با سلام

قبلا می شد در سالهای پایانی 2 کارفرما بیمه پرداخت کنند و مبلغ مجموع آنها به شرطی که از سقف تجاوز نکند برای محاسبه مستمری مورد استفاده قرار می گرفت . اما به علت اینکه از این قانون سوء استفاده هایی به این صورت انجام شد که 28 سال از یک کارگاه حق بیمه برای کسی داده می شد و در 2 سال آخر به هر روشی حتی بدون کار کردن کارگاه دومی نیز حق بیمه برای این فرد رد می کرد قرار شد این مبلغ کلی به صورت کامل در کل سوابق بیمه کارگاه اول سرشکن گردد یعنی صرفا به 2 سال آخر جمع نگردد . در نتیجه عملا یک کارگاه (کارگاهی که سابقه بیشتر مربوط به آن است)  مبنای محاسبه مستمری قرار می گیرد و ظاهرا محاسبه ای که در مورد مستمری شما صورت پذیرفته است درست است. فکر کنم این قانون از سالهای 90 یا 91 آمد .

با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,196 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...