باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
2,601 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (5,420 امتیاز)
شرح کامل یک تصادف بدون کروکی به چه نحوي مي‌باشد؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (5,420 امتیاز)
(نظريه 382/7 – مورخ 29/01/1389 اداره كل حقوقي قوه‌قضاييه و ماده 41 آئين‌نامه تأسيس و بهره‌برداري از موسسات ترابري جاده‌اي داخلي و مقررات ايمني و رفت و آمد وسايل ترابري در راه‌هاي كشور 01/05/ 1357 )

در صورت وقوع تصادف، طرفين حادثه ضمن بررسی ميزان خسارت، با در نظر گرفتن نکات مربوط به تصادفات بدون کروکی و برآورد اولیه میزان خسارت وارده (كه مبلغ برآورد اوليه اکثراً توسط عوامل راهور اعلام مي‌شود)، به واحد خسارت شرکت بیمه مراجعه مي‌نمایند.

قبل از حضور افسر پلیس راهور ناجا در محل وقوع حادثه، از قبول تقصیر خودداری و بلافاصله با شماره تلفن‌های 110 یا120 تماس حاصل شود و در صورت سد معبر، اتومبیل‌های خود را به حاشیه جاده منتقل نمایید. هنگامی که با مرکز فوریت‌های پلیس 110 یا 120 تماس گرفته مي‌شود، معمولاً، سؤالات مختلفی از طرف اپراتور مرکز فوریت‌های پلیس از تماس‌گيرنده پرسیده می‌شود. سؤال‌هایی از قبیل اینکه؛ آیا حادثه مجروح یا فوتی داشته است؟ میزان خسارت وارده تقريبي چقدر است؟ علت حادثه چه بوده است؟ و...، پرسیده می‌شود.

پس از گفتگو با عوامل 110یا 120، چنان‌چه نیازی به حضور عوامل پلیس راهور ناجا در صحنه تصادف نباشد و جواب اپراتور آن مراکز برای مقصر یا زیان دیده قانع‌کننده باشد، پس از قبل تقصیر بدون حضور عوامل پلیس راهور، طرفين به یکی از مراکز پرداخت خسارت شرکت بیمه که آدرس یا تلفن آنها در ظهر بیمه‌نامه ثالث اتومبیل مقصر درج گردیده، جهت ارزیابی و دریافت خسارت مراجعه مي‌نمايند. توجه داشته باشید که بیمه‌گذار، راننده و یا مالک خودرو مقصر، موظف است در کوتاه‌ترین زمان ممکن (حداکثر به مدت پنج روز از زمان وقوع حادثه یا اطلاع بیمه‌گذار از این موضوع)، نسبت به اعلام خسارت و تشکیل پرونده در واحد خسارت بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه، اقدام نماید.

پس از مراجعه طرفين به واحد خسارت شرکت بیمه، طبق فصل (نحوه بررسي اوراق و ارزيابي خسارت بيمه‌هاي اتومبيل) نسبت به تشكيل و تكميل پرونده اقدام شود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,389 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,604 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...