باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
722 بازدید
در مفاصا حساب بیمه توسط (120 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
با سلام
ضمن تشکر از زحمات شما و راه اندازی این سایت بسیار مفید ،  اینجانب مدیرعامل یک شرکت پیمانکاری میباشم . در یکی از قرارداد های شرکت که از تاریخ 1393/12/01 شروع شد کلیه لیست های بیمه توسط این شرکت (پیمانکار) بصورت ماهیانه از طریق اینترنت رد شده و پس از دریافت فیش از طریق اینترنت و ارائه آن به کارفرما ، مبالغ آن توسط کارفرما پرداخت میشد . تا دی ماه سال 1394 همه چیز بر طبق اصول و مقرارات بود تا اینکه لیست دی ماه 1394 از طریق اینترنت در تاریخ 30 بهمن ماه  رد شده و تایید شد  ولی به دلایل نامعلوم کارفرما موفق به پرداخت دی ماه نشده بود  لذا در اسفند که لیست بهمن ماه 1394 را رد کردیم با خطای " برگه هاي ماه قبل پرداخت نشده است ،لذا امکان دريافت ليست از طريق اينترنت وجود ندارد" مواجه شدیم و نهایتاً لیست تایید نهایی نشد  و متعاقب آن لیست اسفند ماه که در فروردین ماه 1395 ارسال شد ، نیز تایید نهایی نشد . (کلیه لیست هایی که تایید نشده دارای شماره پیگیری میباشد ) لازم بذکر است لیست فروردین 1395 با مراجعه حضوری تایید شد ولی متاسفانه باز بدلیل عدم پرداخت توسط کارفرما لیست آخر یعنی اردیبهشت ماه 1395 نیز تایید نشد . در نهایت این شرکت سه ماه بهمن و اسفند 1394 و اردیبهشت ماه 1395 را ارسال اینترنتی کرده ولی بدلیل عدم پرداخت تایید نهایی نشده است . لذا پرسنل این شرکت اقدام به شکایت به اداره کار کردند و اداره کار ما را موظف به پرداخت حق بیمه پرسنل مطابق ماده 148 قانون کار کرده است . حال سوال اینجانب اینست که راهکار ما چیست

 1-  آیا با اخذ مفاصاحساب بیمه پرسنل درست میشود

 2- آیا حق بیمه پرداختی این سه ماه مانند حق بیمه های پرداختی ماه های دیگر(که بیمه پرسنلی واریز شده ) از مبلغ کل بیمه قرارداد (16/67%) کسر میشود ؟

3- میزان جریمه همان 10% حق بیمه پرداخت نشده است

 4- آیا با پرداخت بیمه و جریمه مطعلقه  تا قبل اعلام سازمان تامین اجتماعی شامل 30% بخشودگی میشود
1 پاسخ
+1 امتیاز
توسط (12,000 امتیاز)

با سلام

اگه لیست بیمه هایی که رد میکنید در همون کد کارگاهی و ردیف پیمان قرارداد باشد هر پرداختی بابت لیست بیمه از مبلغ کل بدهی بیمه قرارداد که در آخر محاسبه میگردد کسیر میشود و جای نگرانی ندارد.

1-چون حکم اداره کار مربوط به پرسنل این قرارداد می باشد تا این بدهی رو پرداخت نکنید مفاصا حساب بیمه بشما نمیدهند چون معنی مفاصا حساب یعنی عدم بدهی بابت اون کارگاه 

2-حق بیمه های پرداختی این سه ماه از کل حق بیمه قرارداد کسر خواهد شد البته فقط اصلش نه جرایمش

3-خیر نحوه محاسبه حق بیمه این سه ماه 30% دوبرابر پایه حقوق کارکنان در سال محاسبه یعنی 95 می باشد. یعنی تقریبا" شما باید حق بیمه دوبرابری پرداخت کنید.

4-و اگر بدهی بیمه ای را پرداخت نکنید و از واحد درامد به واحد اجراییات منتقل شود در صورت پرداخت قبل از صدور برگه لازم الاجرا 30% جرایم تخفیف داده می شود که متن کاملش در زیر آمده است:

"اگر کارفرما به دلیل تاخیر درپرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن ( همچنین تاخیر یا عدم ارسال لیست ) مشمول جریمه شود واصل حق بیمه و بیمه بیکاری را قبل از صدور برگ لازم الاجرا کلاً پرداخت نماید. ازپرداخت ٣٠% جریمه های مربوطه معاف خواهد بود

با صدور برگ لازم الاجرا، معافیت ٣٠% جریمه های متعلقه لغو و علاوه بر آن یک بیستم بدهی به عنوان نیم عشر اجرایی به کارگاه تعلق خواهد گرفت."


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده آذر 2, 2016 در مفاصا حساب بیمه توسط (120 امتیاز) آیا میشود از کارفرمای قرارداد بابت عدم پرداخت لیست بیمه شکایت کرد ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,515 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,679 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,815 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 7,746 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...