باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
12,262 بازدید
در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
با سلام ...اخیرا سازمان تامین اجتماعی یکی از شهرستانها پزشکان و پیراپزشکان مطب دار را که منشی پاره وقت دارند و بعد از ظهرها بیش از سه یا چهار ساعت کار نمی کنند موظف به پرداخت بیمه کامل ماهانه نموده است و استناد ریاست سازمان به مواد ۲۸ و ۳۲ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است درحالیکه هیچکدام از این مواد به پرداخت حق بیمه کامل اشاره ندارند ! و مربوط به موضوعات دیگر هستند ...از نظر اداره کار منشی که حق بیمه کامل واریز کرده است حقوق کامل و مزایا و پاداش و عیدی کامل دارد و در صورت شکایت منشی اداره کار می تواند با استناد به حق بیمه کامل کارفرمایان را ملزم به پرداخت کامل حقوق و مزایا نماید !!...از طرف دیگر با این نوع پرداخت عملا مستخدم پاره وقت با مستخدم تمام وقت شاغل هیچ فرقی ندارند و این خلاف عدالت است !...در تمام مواد قانونی تامین اجتماعی چنین قانونی یافت نمی شود و سالهای متمادی است که حق بیمه منشی ها بصورت پانزده روزه پرداخت می شود و ایرادی نبوده است ...چرا این شهرستان چنین دستوری داده است ؟؟ایا وجاهت قانونی دارد ؟ براساس چه قانونی ؟؟؟؟؟سپاس
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,920 امتیاز)

با سلام و وقت بخیر

بنده چون کارم حسابداری هم هست از منظر حسابداری هم جواب خدمت شما میدهم:

اگر بخواهید برای یک شخص که خدمات خود را ساعتی ارائه میدهد بیمه رد کنید
و برای آنکه بیمه تامین اجتماعی گیر ندهد سعی کنید طبق فرمت خود بیمه عمل کنید
ساعت کارکرد  را تبدیل به روز نموده و با مبلغ توافق شده به پرسنل ساعتی در نرخ و ساعت انجام شده
 عددبدست آمده را  به عنوان حقوق ذکر بفرمائید

 معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد: با استخراج ساعت کار افراد پاره وقت امکان بیمه آنها وجود دارد.

در این زمینه محمد حسن زدا معاون فنی ودرآمد  سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:” ‌اگر بیمه‌شده به‌صورت نیمه‌وقت و ساعتی کار کند، می‌توان ساعت کار را استخراج و در لیست حق بیمه درج کرد. مثلا برای ۲۴ ساعت می‌توان سه روز را در نظر گرفت. باید توجه داشت که شروع کار بیمه‌شده در کارگاه باید در لیست به صورت یک روز کامل ثبت شود، مگر آن که خلاف این امر ثابت شود.”

نحوه ارسال لیست حق بیمه کارگران پاره وقت توسط کارفرمایان

طبق مواد ٢٨، ٣٢، ٣٩ و ١١١ قانون تامین اجتماعی و آیین نامه اجرایی ماده ٣٩ آن قانون، تمامی کارفرمایانی که کارگر یا کارمند مشمول قانون تامین اجتماعی در استخدام یا در اختیار دارند، صرفنظر از نوع قرارداد کار و ترتیب استخدام و نحوه پرداخت مزد یا حقوق، موظفند صورت مزد و حقوق ، فوق العاده شغل و مزایای کارکنان خود را که باید از طرف کارفرما امضاء گردد، در موعد مقرر به واحدهای مربوطه سازمان ارسال کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، با توجه به اینکه تعهدات این سازمان بر اساس روزهای کارکرد بیمه شده است، از اینرو لازم است برای جلوگیری از تضییع حق بیمه شده و رعایت دقیق قوانین و مقررات لیست و حق بیمه کارکنان بر اساس روزهای کارکرد و فارغ از ساعات کارکرد با رعایت دستمزد مربوطه تنظیم و به سازمان ارسال و پرداخت شود.
همچنین به موجب بند ٥ ماده ٢ قانون تامین اجتماعی مزد یا حقوق یا کارمزد در این قانون شامل هرگونه وجوه و مزایای نقدی یا غیر نقدی مستمر است که در قبال کار به بیمه شده داده می شود. از اینرو برابر اصلاح تبصره یک ماده ٢ آیین نامه یاد شده مزایای نقدی غیر مشمول کسر حق بیمه عبارت است از: بازخرید ایام مرخصی، کمک عائله مندی طبق قانون( ماده ٨٦ قانون تامین اجتماعی)، هزینه سفر و فوق العاده ماموریت عیدی، کمک هزینه مسکن و خواربار در ایام بیماری، حق شیر، خسارت اخراج و مزایای پایان کار.
گفتنی است سایر مزایای نقدی که تحت هر عنوان به بیمه شدگان پرداخت می شود، مشمول کسر حق بیمه خواهد بود و کارفرما مکلف است برابر ماده ٢٨ قانون، ٧ درصد سهم بیمه شده به همراه ٢٠ درصد سهم کارفرما و ٣ درصد بیمه بیکاری( سهم کارفرما) در مهلت قانونی مقرر در ماده ٣٩ به شعبه ذیربط پرداخت نماید و در صورتی که کارفرما از کسر حق بیمه سهم بیمه شده خودداری کند، برای ماده ٣٦ شخصا مسئول پرداخت آن خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی قم، سید مجتبی موسوی افزود: شاغلان مشاغل نیمه وقت مانند منشی مطب و معلمان حق التدریس مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند و بیمه شده اجباری محسوب می شوند و کارفرما باید پس از کسر حق بیمه سهم بیمه شده و به اضافه سهم خود،حق بیمه آنها را به طور کامل پرداخت کند.
وی افزود: طبق مواد ٣٢ و١١١ قانون تأمین اجتماعی، حق بیمه می بایست به مأخذ کل درآمد ماهانه آنها احتساب و دریافت شود و این حق بیمه در هیچ مورد نباید از حق بیمه ای که به حداقل مزد کارگر عادی تعلق می گیرد، کمتر باشد و بر همان اساس تعهدات پرداختی نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد.
مدیرکل تامین اجتماعی قم اظهار داشت: کارفرما می بایست طبق تکلیف قانونی مقرر در ماده ٣٩ قانون و آئین نامه اجرایی آن صرفنظر از نوع قرارداد کار و ساعات کارکرد روزانه، صورت مزد و حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه کارکنان را با درج روزهای کارکرد و رعایت حداقل و حداکثر دستمزد روزانه تنظیم و به شعبه ذیربط ارسال کند.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,539 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 7,746 بازدید
سوال شده تیر 31, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 2,012 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,817 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,845 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,550 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 959 بازدید
سوال شده خرداد 26, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط کریمی
0 امتیاز
1 پاسخ 7,037 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,880 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 799 بازدید
سوال شده مرداد 16, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 819 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,638 بازدید
سوال شده اردیبهشت 23, 2018 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط م.خ (100 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,429 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 736 بازدید
سوال شده مرداد 24, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 3,270 بازدید
سوال شده مرداد 29, 2017 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط Ehsan51032546 (100 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 7,017 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 447 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 723 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4,604 بازدید
سوال شده شهریور 24, 2017 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط n.mataji (420 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 3,439 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...