باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
431 بازدید
در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط
سلام

شرایط بیمه مهندسی بیمه ما
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (28,870 امتیاز)

بیمه مهندسی بیمه ما

امروزه با گسترش فعالیت های صنعتی ، عمرانی و طرح های ساختمانی و افزایش احتمال خطرات پیش بینی نشده و وقوع خسارت های بزرگ به سرمایه های کلان ، نیاز به پوشش بیمه ای بیش از پیش احساس می شود. در این راستا بیمه های مهندسی از جمله رشته های مورد توجه صاحبان صنایع و سرمایه در بازارهای جهانی محسوب می شود که با توجه به کاربردهای گوناگون آن از تنوع زیادی برخوردار هستند. بیمه های مهندسی اصولاً خسارت فیزیکی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی را در طول مدت بیمه جبران می نماید.

این نوع بیمه به دو دسته کلی تقسیم می شود

  • بيمه‌نامه‌هايي كه براي دوره عمليات ساخت و نصب صادر مي‌شوند

  • بيمه‌نامه‌هايي كه براي دوره بهره‌برداري صادر مي‌شوند

انواع بيمه‌هاي مهندسي دوره عملیات ساخت شامل:

انواع بيمه‌هاي مهندسي دوره عملیات بهره برداری شامل:

بیمه نامه های دوره ساخت

  • بيمه تمام خطر پيمانكاران

بیمه ای است که پروژه های درحال احداث عمرانی و ساختمانی که ارزش مصالح در آنها از ارزش اقلام مورد نصب بیشتر میباشد از قبیل ساختمان، پل، سد، راه، تونل، موج شکن، پروژه های آبیاری زهکشی و مانند آنرا تحت پوشش قرار میدهد. بعبارت دیگر این بیمه کلیه خسارات و زیانهای وارده به اموال بیمه شده را به هر علت بجز مواردی که مشخصاً در بیمه نامه مستثنی شده جبران مینماید.

مدت اين بيمه نامه برابر با مدت قرارداد ساخت مي‌باشد  که دوره نگهداري را نیز می تواند شامل گردد.

  • بيمه تمام خطر نصب

بیمه ای است که پروژههای درحال احداث تأسیساتی و سازهای که ارزش اقلام مورد نصب در آنها از ارزش مصالح بیشتر میباشد از قبیل کارخانه، نیروگاه، پالایشگاه، خطوط انتقال نیرو، پتروشیمی، سیستمهای مخابراتی، اسکلههای نفتی و ... را تحت پوشش قرار میدهد.

مدت اين بيمه نامه برابر با مدت قرارداد ساخت مي‌باشد  که دوره آزمایش و نگهداري را نیز می تواند شامل گردد.

پوشش بیمه های مهندسی تمام خطر پیمانکاران و تمام خطر نصب دو بخش را شامل میشود، بخش اول پوشش اموال بیمه گذار و بخش دوم پوشش مسئولیت مدنی بیمه گذار(جانی و مالی) دربرابر اشخاص ثالث.

بیمه نامه های دوره بهره برداری:

  • بیمه نامه ماشین آلات پیمانکاری

بیمه ای که تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاران (معمولاً متحرک و سنگین) از قبیل لودر، بولدوزر، گریدر، جرثقیل، سنگشکن، کارخانه تولید بتن، لیفتراک و مانند آن که ابزار کار پیمانکاران جهت اجرای کار پروژهها میباشد را تحت پوشش قرار میدهد. درواقع این بیمه هرگونه زیان یا خسارتی را که بهرعلت جز موارد مستثنی شده درحین کار در زمان احداث یا بهرهبرداری، درمواقع تعطیل کار و یا زمان نگهداری به ماشینآلات وارد آید، جبران مینماید. مدت زمان پوشش بیمه ای معمولا یک سال می باشد.

این بیمه نامه ماشین آلات و تأسیسات که نصب شده و در حال بهره‌برداری می‌باشند را تحت پوشش قرار می دهد. خسارت فیزیکی ، غیر قابل پیش‌بینی و ناگهانی وارد به انواع ماشین آلات از قبیل طراحی غلط، عیوب و نقایص مربوط به ساخت ، اجرای نادرست کار، فقدان مهارت و بی‌دقتی، نوسان برق ، انفجار فیزیکی و نیروی گریز از مرکز را نیز بیمه می‌کند. خطراتی مانند: طوفان، سیل، زلزله، طغیان آب، لغزش و لرزش زمین با پرداخت حق بیمه اضافی قابل بیمه شدن در بیمه شکست ماشین‌آلات می‌باشند

  • موارد تحت پوشش بیمه تمام خطر تجهیزات الکترونیکی

(انواع تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده در کارگاه های صنعتی، لوازم پزشکی و آزمایشگاهی و لوازم اداری سیستم های هشدار دهنده و تجهیزات بیمارستانی، دستگاه های کنترلي، تجهیزات مربوط به سینما و فیلمبرداری، دستگاه های نصب مواد ، تجهیزات گیرنده و فرستنده، کامپیوتر و مانند آنها ،بازدید دستگاه در حین کار در مقابل خطرات سقوط، جابجایی، آتش سوزی، زلزله، طوفان، سیل، نوسانات برق، برخورد اجسام خارجی (در صورت ایجاد خسارت) تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. )

کلیه تجهیزات و دستگاههائی که ارزش قطعات الکتریکی و الکترونیکی از ارزش قطعات مکانیکی در آنها بیشتر باشد مانند تجهیزات رادیو تلویزیونی، مخابراتی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، اندازه گیری، نقشه برداری، پزشکی، کامپیوتری و ... تحت پوشش این بیمه قرار میگیرند. در واقع این بیمه یک بیمه حوادث برمبنای تمام خطرات است که خسارتهای فیزیکی، ناگهانی و غیرقابل پیش بینی را که بر موضوع مورد بیمه وارد آید جبران میکند.

  • بیمه فساد کالا در سردخانه

این بیمه نامه کلیه کالاهای قابل نگهداری در سردخانه‌ها از قبیل مواد پروتئینی ،میوه‌جات، فراورده‌های لبنی و نیز مواد شیمیایی و دارویی را تحت پوشش قرار می‌دهد. فساد ناشی از عدم رعایت مسائل فنی، نوسانات درجه برودت، نشت ناگهانی و پیش‌بینی نشده عوامل خنک کننده از مواد داخل سردخانه ، نوسانات برق و تعمیر در ترکیب هوای داخلی در صورت ایجاد خسارت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

  • بیمه سازه‌هاي تکمیل شده

بسیاری از سازه‌های مهندسی، نظیر پل ها، تونل ها، جاده‌ها، حتی اسکله‌ها یا خطوط لوله‌هاي نفت، گاز و آب و ... در مرحله بهره برداری که در معرض سیل، طوفان، زلزله، آ‌تش سوزی، انفجار، برخورد وسایل نقلیه زمینی دریایی، هوایی، حرکت زمین ، صاعقه ، ریزش کوه و ... تحت پوشش این نوع بیمه قرار دارند

  •   بيمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان

اين بيمه نامه خسارت‌هاي ناشي از عيوب اساسي و پنهان ساختمان را پوشش مي‌دهد. منظور از پوشش ، عيوب اساسي و پنهان ساختمان ، هر گونه نقص در سازه‌هاي اصلي ساختمان ناشي از طراحي نادرست ، ساخت معيوب و به كارگيري مواد يا مصالح معيوب است

  • خطرات و خسارات تحت پوشش

ويراني كل ساختمان يا خسارت وارده به ساختمان و متعلقات آن ، هزينه‌هايي كه به منظور جلوگيري از تخريب يا توسعه خسارت صورت مي‌گيرد ، هزينه‌هاي لازم براي پاكسازي محل و برداشت ضايعات و هزينه‌هاي حرفه‌ای را شامل می شود.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
2 پاسخ 411 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 422 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 330 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 411 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 488 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 338 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 426 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 351 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 331 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 475 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 375 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 367 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 305 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 392 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 317 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 267 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 318 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 296 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 567 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 357 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 449 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 308 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 266 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 352 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 280 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 386 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 286 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 363 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 322 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 326 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 374 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 267 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 375 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 286 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 416 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 388 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 282 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 318 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 322 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 326 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 438 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 377 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 340 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...