باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
2,376 بازدید
در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط
سلام

سود تضمینی بیمه عمر بیمه کوثر چقدر است
3 پاسخ
0 امتیاز
توسط (340 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
لازم به ذکر است که در مورد بیمه عمر دو نوع سود وجود دارد:
1- سود تضمینی: که توسط شورای عالی بیمه و بوسیله آیین نامه های مصوب (به صورت دستوری) به شرکت های بیمه ابلاغ می شود و هرگونه تخطی از اعلام یا اعمال این سود (به صورت علی الحساب) در اندوخته بیمه نامه تخلف محسوب می شود.
2- سود قطعی: پس از اتمام سال مالی و بررسی صورت حساب سود و زیان شرکت بیمه در صورت سود ده بودن حساب مربوط به بیمه های عمر طبق آیین نامه شورای عالی بیمه 85 درصد از سود حاصله به اندوخته بیمه نامه های عمر باید اضافه گردد. به عبارت دیگر این میزان از سود سهم بیمه گذاران بوده و به عنوان سود مشارکت به سود علی الحساب (سود تضمینی) اضافه می شود که مجموع آنها سود قطعی متعلقه به اندوخته بیمه نامه عمر را تشکیل میدهد:
                                           (سود تضمینی + سود مشارکت) = سود قطعی
سود تضمینی بیمه عمر طبق آیین نامه 68 بیمه مرکزی (شورای عالی بیمه) تا قبل از شهریور 95 به این صورت بود:
5 سال اول بیمه نامه 18% سود تضمین می شد 5 سال دوم بیمه نامه (از سال ششم تا دهم) 15% سود تضمین می شد و مازاد بر این سالها 10% سود تضمین میشد که برای همه شرکتهای بیمه لازم الاجرا بوده است.
اما از شهریور 95 به بعد و در پی کاهش نرخ سود بانکی که کل نظام اقتصادی را تحت تأثیر قرار میدهد، شورای عالی بیمه با تصویب آیین نامه 68/2 نرخ سود تضمینی بیمه عمر را به شرح زیر به شرکت های بیمه ابلاغ کرد:
2 سال اول بیمه نامه 16%، 2 سال دوم بیمه نامه 13% و مازاد بر این سالها 10%.

همان طور که مشاهده میکنید سود تضمینی بیمه عمر هیچ ربطی به شرکت بیمه ندارد و برای همه شرکتهای بیمه یکسان است. آنچه عملکرد یک شرکت بیمه را با سایر شرکتهای بیمه در مورد بیمه عمر متفاوت می کند "سود قطعی" پرداختی توسط آن شرکت بیمه است.

به نظر میرسد سوال عامر می بایست این چنینی مطرح شود: "سود قطعی بیمه عمر شرکت بیمه کوثر چقدر است؟"
در خصوص بیمه کوثر سود قطعی پرداختی این چنین بوده است:
سال 1392 = 25.05 درصد
سال 1393= 25.06 درصد
سال 1394= 23.07 درصد
که در مقایسه با عملکرد سایر شرکت های بیمه سود دهی مناسبی محسوب می شود.
0 امتیاز
توسط (329,890 امتیاز)

سلام نرخ سود تضمینی بیمه عمر سالیانه تعيين می شود  كه بر اساس آيين نامه هاي مصوب شوراي عالي بيمه در ذخیره بیمه نامه اعمال مي گردد و در جداول پیوست بیمه‌نامه نیز درج گردیده است.

برای مثال از شهریور 95 به بعد حداكثر نرخ سود فني براي دو سال اول مدت اعتبار بيمه نامه ۱۶ درصد، براي دو سال بعد ۱۳ درصد و براي دوره مازاد بر چهار سال اول آن ۱۰ درصد تعيين مي شود. نرخ سود فوق الذكر، علي الحساب بوده و سود حاصل از مشاركت در منافع موضوع  آيين نامه نيز به آن افزوده مي شود.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط
سلام دوست عزیز گول نخورید بیمه کوثر وابسته به وزارت دفاع است و سود چندانی به بیمه شدگان نمی دهد سود تضمینی بیمه دانا 18% در پنج سال اول می باشد 15% در پنج سال دوم در صورتی که این بیمه کوثر و بقیه بیمه ها ی عمر دیگه سود 16% تا یه مدت محدود را تا انقضا بیمه نامه هاتون پرداخت می کنه.

بیمه کوثر خوب نیست ولی موسسه مالی اعتباری کوثر سود بالایی نسبت به بانک های دیگه می دهد سود23% باتشکر
توسط (340 امتیاز)
وابستگی بیمه کوثر به وزارت دفاع نقطه ضعف نیست. بسیاری از مشتریان بیمه کوثر به اعتبار نیروهای مسلح و وزارت دفاع با بیمه کوثر همکاری میکنند که خود اثبات کننده ادعای بنده است.
اگر نظر شما در خصوص بیمه کوثر درست باشد و وابستگی به وزارت دفاع دلیل بر پرداخت سود کم باشد موسسه مالی و اعتباری کوثر هم باید سود کمی به سپرده گذاران خود پرداخت کند چون این موسسه هم به وزارت دفاع وابسته است!
مقایسه شما بین بیمه دانا و بیمه کوثر بسیار سطحی و غیر کارشناسانه است که نشاندهنده عدم آگاهی شما از قوانین بیمه عمر در ایران و همچنین عدم آگاهی شما از عملکرد شرکت های بیمه است.
برای رفع این جهالت پاسخ بنده به سوال مطرح شده را مطالع نمایید.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 638 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,395 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,139 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,297 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,520 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,690 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,065 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 603 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 817 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,408 بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 1,923 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...