باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
2,525 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
من. کارمند بانک هستم 15سال سابقه بیمه خدمات درمانی دارم. و قصد بازنشستگی با 20 سال کار را دارم اگر از الان تا 20 سال با بیمه تامین اجتماعی بازنشست شوم شرایط بازنشستگی بهتر است یا با همان بیمه خدمات درمانی
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,920 امتیاز)
با سلام و وقت بخیر

در بیمه تامین اجتماعی چه کسانی می توانند  بازنشسته شوند؟

 بیمه شدگانی که به سن قانونی (۶۰ سال سن تمام برای مردان و ۵۵ سال تمام برای زنان) برسند در صورتی که دارای حداقل سابقه پرداخت حق بیمه برای سال مورد نظر باشند، می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

 حداقل سابقه پرداخت حق بیمه ۲۰ سال می باشد.

اما در چند مورد استثناهایی وجود دارد:

 وقتی که بیمه شده مرد یا زن حداقل ۳۰ سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، سن وی برای بازنشستگی از ۶۰ سال به ۵۰ سال برای مردان و از ۵۵ سال به ۴۵ سال برای زنان کاهش می یابد.

 بیمه شدگانی که حداقل ۳۵ سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، شرط حداقل سن برای بازنشستگی آنان حذف می شود و این عده از بیمه شدگان با هر سنی می توانند درخواست بازنشستگی کنند.

 زنان بیمه شده مشمول قانون کار با ۲۰ سال سابقه کار و پرداخت حق بیمه و ۴۲ سال سن با ۲۰ روز حقوق می توانند بازنشسته شوند.

 آقایان ۶۰ ساله  و خانم های ۵۵ ساله (و بالاتر ) می توانند با داشتن ۱۰ سال تا ۱۹ سال سابقه هم تقاضای بازنشستگی بدهند که مستمری این دسته بر اساس میزان سابقه آنها پرداخت می شود (برای مثال اگر با ۱۶ سال سابقه بیمه بازنشسته شوند فقط مستمری ۱۶ روز را دریافت می نمایند) حتی با سابقه کمتر از ۱۰ سال (مثلا ۷سال) می توانند با خرید تفاوت سابقه تا ۱۰ سال (یعنی ۳ سال) سابقه بیمه خود را به ۱۰ سال رسانده و در نهایت با ۱۰ روز مستمری بازنشسته شوند

 وقتی بیمه شده مدت حداقل ۲۰ سال متوالی و یا ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد می تواند بدون توجه به شرط سنی درخواست بازنشستگی نماید.

 هر سال سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور، یک و نیم سال محاسبه خواهد شد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,705 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,931 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 784 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 500 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,652 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 958 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...