باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
4,917 بازدید
در بیمه بیکاری توسط 1 نشانه گذاری شده
سلام

من يكي از اعضاي موسس يك شركت خصوصي هستم كه از سال 87 بيمه خودم را به عنوان كارشناس شركت در ليست بيمه رد كرده ام و از سال 90 مدير عامل شركت شده و به عنوان مدير عامل ( در قسمت شغل ) در ليست بيمه شركت بيمه ام رد شده است يعني هم خودم كارفرما بوده ام و هم اسم خودم در ليست بوده و 3 در صد بيمه بيكاري هم در اين مدت رد شده است. ظاهرا شنيده شده كه براي مدير عامل بيمه بيكاري نبايد رد شود و بيمه هم به يكي از كارمندان گفته بايد خود مدير بياد و يك قرارداد كارفرمايي با بيمه ببندد. لطفا راهنمايي كنيد كه بايد بيمه بيكاري رد كنم براي خودم يا نه ؟ و اينكه سالهايي كه مدير عامل بودم در شركت و ليست بيمه رد شده به عنوان سابقه كار من حساب مي شود؟ و سوم اينكه اگر بنا به دلايلي از مدير عاملي كنار گذاشته شوم ميتوانم از مزاياي بيمه بيكاري استفاده كنم؟ ممنون
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (6,480 امتیاز)

با سلام

مدير عامل مشمول بیمه بیکاری نمي باشد. بايد قرارداد کارفرمايان ببنديد و نام شما با عنوان شغلي کارفرما درج شود. سابقه کار شما محفوظ است اما از بيمه بيکاري نمي توانيد استفاده کنيد.

توضيح: رابطه کارگري و کارفرمايي با احراز شخصي بودن انجام کار، تبعيت حقوقي(رابطه دستوري) و تبعيت اقتصادي(رابطه دستمزدي) محقق مي شود و در خصوص مديران عامل و اعضا هيئت مديره رابطه دستوري وجود ندارد. رابطه مدير عامل و اعضاء هيئت مديره در قبال شرکت براساس قانون تجارت همانند رابطه وکيل و موکل مي باشد. البته در صورتي که اعضاء هيئت مديره علاوه بر عضويت در هيئت مديره متصدي مسئوليت ديگري در قبال دريافت حقوق و اجرت معيني باشند به اعتبار اين تصدي و با احراز شرايط سه گانه فوق الذکر مشمول مقررات قانون کار و به تبع آن بیمه بیکاری نيز مي باشند.لذا افرادي که صرفا اعضاء هيئت مديره / سهامدار باشند به طور کلي کافرما( مالک) محسوب گرديده و کارگر شناخته نمي شوند.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 492 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 745 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...