باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
7,132 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط
درصورت فوت راننده بدون گواهینامه ولی دارای بیمه معتبر دیه به خانواده او تعلق می گیرد.؟همچنین خسارت صدمات بدنی به دیگر سرنشین خودرو این فرد نیز پرداخت می شود؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (28,870 امتیاز)
با سلام

بلی پرداخت می کند. مطابق با دیه ماه حرام یا عادی 2.533.000.000 ریال یا1.900.000.000 ریال

در صورت داشتن پوشش حوادث راننده و سرنشین، از شرکت بیمه گر قابل دریافت است. در صورت عدم پرداخت به صندوق تامین خسارت های بدنی مراجعه نمایید

طبق ماده 723 قانون تعزیرات اسلامی ˈهر کس بدون گواهینامه رسمی اقدام به رانندگی و یا تصدی وسایل موتوری که مستلزم داشتن گواهینامه مخصوص است، بنماید و همچنین هر کس که به موجب حکم دادگاه از رانندگی وسایل نقلیه موتوری ممنوع باشد به رانندگی وسائل مزبور مبادرت ورزد، برای بار اول به حبس تعزیری تا دو ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال و یا هر دو مجازات و در صورت ارتکاب مجدد به دو ماه تا شش ماه حبس محکوم خواهد شد.

چنانچه فرد بدون گواهینامه مقصر حادثه ای باشد به عبارت دیگر بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت وی علت تصادفی باشد که منجر به صدمات بدنی شود، دادگاه مکلف است مجازات وی را تشدید کند و می‌تواند وی را برای مدت یک تا پنج سال از حق رانندگی محروم کند.

در عین حال در مواردی که راننده بدون گواهینامه مقصر حادثه باشد، اعم از این که تصادف منجر به خسارت مادی یا بدنی شده باشد، در صورتی که خودرو دارای بیمه نامه معتبر باشد، بیمه گر مکلف به پرداخت خساراتی است که به موجب بیمه نامه تعهد نموده است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده تیر 29, 2016 در دیه و بیمه خودرو توسط بدون نام طبق چه قانونی شرکت بیمه از راننده بدون گواهینامه شکایت می کنه راهکارش چیه ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,828 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 823 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 687 بازدید
سوال شده اسفند 17, 2016 در دیه و بیمه خودرو توسط کیوان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...