باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+3 امتیاز
939 بازدید
در بیمه-پارسیان توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
سلام ، پدرهمسر بنده چندماه قبل تصادفی شدید داشتند. خسارت دیده از محل بیمه ثالث ایشان (بیمه پاسارگاد) تا سقف ممکن خسارت دریافت نمود و رضایت داد.

ظاهرا نفر زیان دیده بعدا به بیمه پارسیان مراجعه و از محل بیمه بدنه خود خسارت قابل توجهی دریافت میکند (حدود 5.5 میلیون تومان). اکنون بعد از چند ماه بیمه پارسیان پدر خانم بنده را به دادگاه احضار نموده که چون بیمه ثالث شما مکفی خسارت نفر زیان دیده نبوده ما مجبور به پرداخت شده ایم و شما اکنون باید این مبلغ را بما بپردازید!

 آیا بیمه پارسیان حق چنین شکایتی دارد؟ چگونه و چطور باید از بیمه پارسیان بابت این مزاحمت های مکرر ، دادگاه و شکایت بی موردشان شکایت کرد؟

با سپاس
9 پاسخ
+3 امتیاز
توسط
به میزان غرامت پرداخت شده به بیمه گذار، حقوق او در قبال اشخاصی که مسئول و مقصر وقوع خسارت شناخته شده اند، به بیمه گر منتقل می شود تا این شرکت قادر باشد با طرح دعوی علیه آن ها، مبلغ خسارت پرداخت شده را بازیافت نماید. لذا بیمه گذار موظف است از هر عملی که دعوای بیمه گر را علیه مسئول و مقصر خسارت مشکل یا غیرممکن می سازد، خودداری کند
+3 امتیاز
توسط (4,460 امتیاز)
سلام
اولا بیمه گر یا همان بیمه پارسیان در حدود خسارت پرداختی میتوانند به مقصر حادثه( پدر همسرتان )مراجعه نماید و خسارتی را که پرداخت نموده دریافت نماید .
در ثانی .اگر زیاندید در هنگام دریافت خسارت رضایت بدون سقف و مبلغ (در بیمه پاسارگاد)داده باشد .شما میتوانید به استناد رضایت نامه داده شده از پرداخت خسارت بیمه پارسیان امتناع نمایید و درصورت مزاحمت به واحد شکایات بیمه مرکزی شکایت نمایید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
+2 امتیاز
توسط (6,830 امتیاز)
سلام . توصيه ميشه كه نسبت به تعامل و روشن نمودن وضعيت سريعتر پدر خانم شما با بيمه پارسيان موضوع را حل و فصل نمياد زيرا در صورت به درازا كشيده شدن موضوع كليه هزينه هاي دادرسي يا ديركرد در پرداخت را از ايشان بيمه ميتواند درخواست نمايد. اما در ابتدا امكان راحتتر حل كردن موضوع هست.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
+1 امتیاز
توسط
با تشکر از پاسخ شما؛پس در این صورت اگر خسارت وارد شده،بیش از سقف تعهد بیمه گر،مقصر حادثه بود،در صورت داشتن بیمه بدنه،آیا باید رضایت داد و مابقی را از طریق شرکت بیمه خود پیگیری کرد،و یا دادن رضایت منجر به پیدا ضدن مشکل در دعوی حقوقی شرکت بیمه از مقصر حادثه میشود؟
+1 امتیاز
توسط
درود بر شما عزیزان و از پاسخ های مسئولانه.

هرچند که نظر بنده حقایق و قوانین را تغییر نمیدهد لکن این ضعف  سیستم بیمه ماست که نفر خسارت دیده میتواندبابت یک حادثه از دو مرجع ( دو بیمه گر متفاوت ) به راحتی بیمه دریافت نماید بدون اینکه در سامانه مرکزی این حرکت قابل ردیابی و درک نباشد. آنگاه بیمه گر دوم برای حفظ منافع خود به دنبال اخذ مبالغ از دست رفته خود از مقصر حادثه باشد، آنهم مقصرانی که فی الواقع در اغلب موارد مقصر نیستند و به علت ضعف در قوانین راهنمایی و رانندگی مقصر شناخته شده اند.

این به نظر من نقض غرض است و بیمه بهیچعنوان نقش حمایتی یا حتی نزدیک به آن را نیز ندارد و در هنگام احتیاج به آن شرکت های بیمه بدنبال بهانه های برای کاهش مبالغ پرداختی و یا تامین آن از منابع دیگر (مانند کیس حاضر) هستند.

بیمه های ثال ما اجباری هستند و اغلب رانندگان از پوشش های حداقلی با حداکثری موجود اطلاعی ندارند و در هنگام حادثه بر این باورند که بیمه آنها پاسخگوست.

حال اگر زیاندیده تخلف کرده و از محل بیمه بدنه خود نیز مبلغی دریافت کرده و قطعاً با دریافت از دو بیمه منتفع نیز گشته ، زیان آنرا بیمه گزار مقصر که بیمه را حامی خود میدانسته باید پداخت کند...

نمیدانم این قوانین بر  پایه کدام خرد جمعی و عقلانیتی مصوب شده اند...و آیا مفاهیم و قوانین بیمه بین المللی اند؟

با سپاس
+1 امتیاز
توسط (56,040 امتیاز)

با سلام ، 

در این سایت قصد ما بالا بردن دانش مردم و خرید اگاهانه بیمه از نمایندگان خبره در این امر است ، همه بیمه ها خوب هستند بشرط آنکه شما قبل از خرید مشاوره بنمائید ، پدرهمسر ، دوستمان می توانست با مبلغ خیلی کمی در زمان خرید بیمه ثالث پوشش های مالی بیشتری خریداری نماید تا به این مشکل دچار نشود ، ببینید با یک مشاوره خیلی ساده می توانست اینهمه مشکلات و ناراحتی برای ایشان بوجود نیایید ، پس اول از همه باید رو اورد به خرید آگاهانه بیمه و استفاده از مشاوران بیمه ایی هم در زمان خرید و هم در زمان خسارت تا راهگشای همه مردم خوبمان باشد. قوانین بیمه در امر خودرو نسبتا کامل و خوب هستند و از طرفی بیمه یک بنگاه اقتصادی است و باید درباره خسارت های پرداختی به سهامدارانش جوابگو باشد ، پس نمی توان اشکالی بر این اصل وارد دانست و اینکار شخص از لحاظ قانونی هیچگونه اشکالی نداشته و شخص بسته به خسارت وارده مبلغ را دریافت داشته و در بیمه ها منتفع شدن وجود ندارد و شخص زیاندیده با احتساب فرانشیز بیمه بدنه و تخفیف های ایشان که از دست رفته است چه بسا زیان نیز دیده باشند.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
+1 امتیاز
توسط

سلام، در خصوص این مورد باید عرض کنم که شرکت بیمه پارسیان قبل از پرداخت خسارت حتما از جریان پرونده خسارتی اول (بیمه شخص ثالث شرکت پاسارگاد) با خبر بوده است. براساس قانون مدنی هر شخصی که به شخص دیگر خسارت وارد کند مسئول جبران آن خواهد بود. به احتمال زیاد زیان دیده پس از دریافت خسارت از شرکت پاسارگاد تمامی زیانش جبران نشده است. پس طبق قاون ذکر شده حق دارد که از مقصر حادثه برای مابقی زیان خود اقامه دعوی کند. ولی بجای اقامه دعوی از پوشش بیمه ای خود که مربوط به شرکت پارسیان است استفاده کرده. و براساس اصل جانشینی، شرکت بیمه پارسیان حق دارد که نسبت به بازیافت خسارت پرداختی برعلیه مقصر اقامه دعوی کند.   

محمد مهدی سجادی

مشاورامور بیمه ای

0 امتیاز
توسط
خسارت دیده  در حوادث  به علت اصل جانشینی در قوانین بیمه حق اعلام رضایت مال بیمه شده ای را که دچار زیان شده را نسبت به مقصر حادثه ندارد.

لذ ا در مسئله شما چندین مسئه وجود دارد که باید مورد کنکاش دقیق قرار گیرد. به طور مثال

زیان وارد به مال بیمه که مقصر حادثه شما بوده اید چه میزان است. اگر از سقف تعهد بیمه شخص ثالث بیشتر باشد موظف به جبران آن هستید.
حال اگر به طور مثال سقف پوشش 5 میلیون بوده و خسارت 10 میلیون  اینجا یک مسئله بوجود می آید در صورت بروز خسارتی که منچر به زیان بیش از سقف پوشش شده باشد پرداخت کل هزینه به عهده مقصر است  و با توجه به مهمور نمودن بیمه نامه شخص ثالث حادثه دیده ، اصولا شرکتهای بیمه نسبت به پرداخت هر گونه خسارت بیمه بدنه  قبل از استعلام از شرکتی که خسارت را پرداخت نموده را نمی نماید.
در پرونده شما چگونگی نحوه استعلام بیمه پارسیان و علت پرداخت خسارتی که مقصر آن شخص ثالث است به نظر دارای اشکلاتی است که در صورت پرداخت خسارت از طرف آن شرکت ایراداتی بر آن وارد است که احتمالا مربوط به خطای انسانی یکی از این دو شرکت بیمه گر بوده است.
لذا از آنجایی که خسارت دیده نسبت به شما اعلام رضایت کرده و اصل جانشینی را در این خصوص رعایت نکرده ادعای شرکت بیمه پارسیان در خصوص مقصر حادثه فاقد وجاهت قانونی می باشد و صرفا می تواند نسبت به عودت هزینه نسبت به زیان دیده اقدام نماید.
اما اگر رضایت نامه کتبی از زیان دیده نزد مقصر نباشد. مقصر حادثه نسبت به تامین مابه التفاوت مبلغ خسارت در مقابل شرکت بیمه مسئول است.
0 امتیاز
توسط
با توجه به اینکه این مساله ممکن هست برای هر شخص پیش آید،از کارشناس های محترم بیمه تقاضا میکنم ماجرا را بیشتر توضیح دهند

در صورتی که خسارت پرداختی ثالث مقصر حادثه،کفاف خسارت را ندهد،تکلیف زیان دیده چیست؟
۱. آیا استفاده از بیمه بدنه خودش،غیر قانونی هست؟
۲.باید رضایت بدهد یا ندهد؟خودش باید شکایت کند یا کاری که ایشون کردند صحیح بوده؟
۳. تکلیف همین مساله در مورد خسارت جانی و دیه چیست؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 3,979 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,456 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 560 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 894 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...