باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
544 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط
با سلام و ادب

در حادثه بنده مسبب تصادف شناخته شده ام و به دلیل دارا بودن بیمه ثالث تکمیلی اقدام به تشکیل پرونده نموده ام . پزشکی قانونی به دلیل صدمات : خرد شدگی درشت نی + شکستگی نازک نی + ارش در رفتگی زانو 4% + جراحت متلاحمه 3% + آسیب نسوج نرم به دلیل جراحی 2% اعلام نموده است که با استناد به قانون جراء مجموع دیات 35/666 درصد می شود .

پزشک معتمد بیمه رازی نقص عضو را 15% اعلام نموده است .

سئوال این است آیا در بیمه سرنشین - ثالث تکمیلی دیات پرداخت می شود یا نقص عضو ؟

این نقص عضو را پزشکی قانونی باید تعیین کند یا پزشک معتمد شرکت ؟

با تشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (28,870 امتیاز)
ویرایش شده توسط

با سلام

نقص عضو يا از كارافتادگي دائم و قطعي

هرگاه عضوي از بدن فرد آسيب ديده و براي هميشه ناقص و يا معيوب شود ، اصطلاحاً آن فرد داراي نقص مي باشد كه هزينه آن بر اساس نظريه پزشكي قانوني و تأييد پزشك معتمد شركت بيمه ، قابل پرداخت مي شود.

نقص عضو يا از كارافتادگي دائم و قطعي عبارتست از قطع , تغيير شكل و يا از دست دادن توانايي انجام كار عضوي از اعضاء بدن كه ناشي از حادثه بوده و وضعيت دائم و قطعي داشته باشد.

در موارديكه از كارافتادگي كامل نباشد ميزان از كارافتادگي به تشخيص پزشك معتمد بيمه گر تعيين خواهد شد و بيمه گر غرامت مربوطه را متناسب با درصدهاي مذكور پرداخت خواهد نمود.

در موارد نقص عضو و از كارافتادگي دائم اعم از كلي يا جزيي  و همچنين ميزان غرامت مربوطه متناسب با درصدها بنظر پزشك معتمد بيمه گر تعيين ميگردد.

در صورتيكه بيمه گذار نسبت بنظر پزشك معتمد بيمه گر معترض باشد , موضوع در كميسيوني متشكل از پزشك منتخب بيمه گر و پزشك منتخب بيمه گذار و يك نفر پزشك با انتخاب دو پزشك مزبور مطرح و نظر اكثريت كميسيون مزبور براي طرفين در موارد اعتراض لازم الاتباع خواهد بود.

 جمع مبالغ پرداختي در مدت بيمه بابت فوت , نقص عضو و از كارافتادگي دائم (كلي و جزيي) موضوع اين بيمه نامه نميتوانند از سرمايه بيمه تجاوز نمايد.

تبصره – در كليه موارد موضوع اين ماده تشخيص نقص عضو و از كارافتادگي دائم كلي و يا دائم جزيي و همچنين حداكثر ميزان آن با پزشك معتمد بيمه گر ميباشد.

مگر در مورد انحصار وراثت که نظریه پزشک قانونی هم لازم است


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
2 پاسخ 2,889 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 18,381 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,456 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,410 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 813 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 836 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,989 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 6,154 بازدید
سوال شده اردیبهشت 17, 2017 در دیه و بیمه خودرو توسط roohol (110 امتیاز)
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...